کد خبر : 10319
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

استاندار گیلان: با تمرکز بر پیشگیری، از هدر رفت سرمایه‌های ملی و اجتماعی جلوگیری شود

استاندار گیلان: با تمرکز بر پیشگیری، از هدر رفت سرمایه‌های ملی و اجتماعی جلوگیری شود
مقابله با پدیده اعتیاد هزینه‌های بالایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد اما با تمرکز بر مقوله پیشگیری می‌توان تا حد ممکن در هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با تأکید بر هم افزایی و تعاملات بین بخشی برای مقابله موثر با مواد مخدر، گفت: با تمرکز بر مقوله پیشگیری می‌توان تا حد ممکن از هدر رفت اما با تمرکز بر مقوله پیشگیری می‌توان تا حد ممکن در هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری کرد. جلوگیری کرد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی پس از جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با سخنرانی رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری برگزار شد؛در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مواد مخدر بلای خانمان‌سوزی‌ست که مقابله با آن، با اقدامات معمولی محقق نمی‌شود.
ی بر لزوم انجام فعالیت‌های موثر و متناسب با شرایط روز از سوی تمامی نهادها و افراد تاثیرگذار حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با آفت اعتیاد تاکید و اضافه کرد: هم افزایی و تعاملات بین بخشی به میزان قابل توجهی، آسیب‌های حوزه مواد مخدر را کاهش می‌دهد.
استاندار گیلان ادامه داد: تجهیز و هوشمندسازی مرزها و مبادی ورودی کشور از جمله گمرکات، آموزش‌های پیشگیرانه،فرهنگ‌سازی به ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیران و فعالان اجتماعی می تواند تاثیر مثبتی در مقابله با اعتیاد داشته باشد.
عباسی هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت موضوعات مرتبط به مبارزه با مواد مخدر و ارائه راهکار مقابله با این بلای خانمانسوز را امری ضروری دانست و گفت: مقابله با پدیده اعتیاد هزینه‌های بالایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد اما با تمرکز بر مقوله پیشگیری می‌توان تا حد ممکن در هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان تهیه بسته های فرهنگی و تدوین برنامه های اثربخش برای مبارزه با مواد مخدر را نیازمند نگاه هوشمند و کمال‌گرا خواند و افزود: باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، نسبت به اخذ تصمیم و اقدام جهادی در حوزه مقابله با مواد مخدر گام برداشت و آرامش اجتماعی را به مردم هدیه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.