کد خبر : 9763
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان: افزایش ۹۸ درصدی ماندگاری گردشگران در گیلان

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان: افزایش ۹۸ درصدی ماندگاری گردشگران در گیلان
به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان وسایل نقلیه ورودی به استان بیش از ۶۴۰ هزار خودرو است که نشان از رشد نزدیک به ۳۵ درصد دارد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: اقامت مسافران در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان به رقم ۲۴۴ هزار و ۱۷۷ نفر شب اقامت رسید که نشان از رشد ۹۸ درصدی ماندگاری آنها در این استان دارد.
ولی جهانی افزود: مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان تا سومین روز فروردین ماه به سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۱۰ نفر رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۱ درصدی را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان وسایل نقلیه ورودی به استان بیش از ۶۴۰ هزار خودرو است که نشان از رشد نزدیک به ۳۵ درصد دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.
گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است.
استان گیلان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.
برخی شهرستانهای گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.