کد خبر : 27732
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

شهردار بندر کیاشهر با اشاره به بازی خانوادگی اسرار شیلات؛

نشاط شهروندی و رونق اقتصادی؛ارمغان برندسازی شهری است

نشاط شهروندی و رونق اقتصادی؛ارمغان برندسازی شهری است
پویشگران گیل:احیاء مجموعه‌های تاریخی،گردشگری پویا و اقتصادمحور را از اهداف برندسازی شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مهندس مرتضی عاطفی، شهردار بندرکیاشهر ضرورت باز زنده‌سازی و احیاء بافت و مجموعه‌های تاریخی را غیرقابل انکار دانست و گفت: در سرتاسر جهان؛ این ارزش‌ها به عنوان شناسنامه هر ملت و سبقه آنها در تمام زمینه‌های فرهنگی،اجتماعی، تاریخی و اقتصادی شناخته می‌شود. از این رو نقش سازنده مجموعه‌های با قدمت بالا در هویت بخشی شهری غیر قابل چشم‌پوشی است.

شهردار بندرکیاشهر افزود: قدمت و سابقه شیلات بندرکیاشهر بالغ بر ۱۵۰ سال است. ولی امروزه به کلی متروک و بدون کاربری باقی مانده است.

وی علت اینکه مجموعه شیلات برای رویداد اخیر انتخاب شد را ارتقاء حس تعلق شهروندان به عنوان عاملی جهت‌دهنده و تاثیرگذاری بر حضور گردشگران عنوان و ادامه داد: میراث فرهنگی،در واقع صورت ظاهری کالبد فرهنگ است و فرهنگ رکن و اساس هر جامعه را تشکیل می‌دهد و این بازی به شکلی خاص تدارک دیده شد که علاوه بر تداعی موارد گفته شده،مسیرهای مجاز برای پیاده‌روی و کاوش در نقشه‌ای در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد و تماما در محوطه باز و بدون دسترسی به بافت تاریخی محافظت شده باشد تا نسبت به تقویت روحیه حفظ ابنیه تاریخی بطور هدفمند،آموزش غیرمستقیم و تشویق‌کننده ارائه شود.

مرتضی عاطفی در ادامه بیان داشت: از اهداف مهم این بازی این بود که سبب شود هویت مکانی و اجتماعی مجموعه شیلات دوباره زنده شود و در ادامه گام‌های محکمی برای احیاء این مکان برداشته شود و بدین ترتیب احیاء، مرمت و توسعه درون‌شهری در بافت‌های ارزشمند به جلب سرمایه و ایجاد تحرک اقتصادی و رویکرد جهانگردان و پژوهشگران خواهد انجامید. محوطه شیلات و شنیدن تاریخ آن که در خاطرات و قصه‌های مردم تنیده است ما را به این فکر انداخت که اینجا مکان مناسبی برای اجرای بازی شهری است.

عاطفی درباره پروژه‌های بعدی در این زمینه شرح داد:بازی اسرار شیلات یک سناریو بلند سریالی دارد که به مرور زمان و در چند فصل اجرا و بازی می‌شوند در حالی که قسمت‌های قبل این سریال کماکان قابل بازی هستند، قسمت‌های جدید در فواصل زمانی مجدد منتشر خواهند شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.