کد خبر : 26913
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

مديرعامل شرکت گاز استان گیلان:

کاهش 9 درصدی مصرف گاز خانگی در گیلان

کاهش 9 درصدی مصرف گاز خانگی در گیلان
جمال نیکویی:با وجود جذب حدود 43 هزار مشترک جدید در سال 1402، مصرف گاز خانگی در گیلان 9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

مديرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: حجم مصرف بخش خانگی در سال گذشته میزان بسیار مناسبی بوده و نشان دهنده رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی گاز در گیلان است.

عیسی جمال نیکویی در همین راستا از مصرف 2 میلیارد و 443 میلیون مترمکعب گاز توسط خانوارهای گیلانی در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه این میزان نسبت به سال پیش از آن 235 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی در ادامه درخصوص مصرف کل گاز در سال 1402 بیان کرد: شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته 6 ميليارد و 731 ميليون مترمكعب گاز به مشترکین در حوزه‌های مختلف مصرف تحویل داده که نسبت به سال 1401 حدود 3 درصد كاهش داشته است.

مديرعامل شرکت گاز استان گیلان در بخشی دیگر در زمینه مصرف گاز بخش نیروگاهی استان گفت: این حوزه در سال گذشته 2 میلیارد و 943 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است که نسبت به سال پيش از آن حدود 100 میلیون مترمکعب افزایش داشته و علت اصلی آن رعایت صرفه جویی در بخش خانگی و افزایش تحویل گاز به سایر حوزه‌های مصرف است.

وی همچنین درخصوص مصرف گاز در سایر حوزه‌های مصرف بیان نمود: پس از بخش نيروگاهي و خانگي، بخش صنعتي و کشاورزی با 804 میلیون مترمکعب گاز، رتبه سوم بیشترین میزان مصرف گاز را در استان در اختیار دارد که نسبت به سال 1401 حدود 3 درصد رشد داشته است و پس از آن بخش‌های حمل و نقل با 305 میلیون مترمکعب و تجاری با 246 میلیون مترمکعب قرار دارند.

جمال نیکویی در خاتمه با قدردانی از همه نهادهای دست اندرکار بویژه استانداری گیلان برای کمک به حفظ پایداری جریان گاز در استان در طول پاییز و زمستان سال گذشته، ابراز امیدواری نمود تا با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، تحویل گاز به حوزه‌های مختلف مصرف در استان همانند سال 1402 به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.