کد خبر : 28178
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

استاندار گیلان:

تأکید بر لزوم ساماندهی سواحل در طرح سالم‌سازی دریا

تأکید بر لزوم ساماندهی سواحل در طرح سالم‌سازی دریا
عباسی:اختصاصا کارگروه فرهنگی باید فعال شود زیرا پیوست فرهنگی در تمامی امور به ویژه سواحل باید نگاه ویژه شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:
اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با تبریک روز معلم، روز جهانی کارگر و شوراها گفت: این هفته پرخیر و برکت که همراه با چند ایام است را خدمت همه معلمین، جامعه بزرگ کار و کارگری و همچنین شوراها تبریک عرض می‌کنم.
وی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی سواحل باید تمامی دستگاه‌های متولی امر به طور منسجم با یک‌دیگر در تعامل باشند، افزود: باید کارگروهی در حوزه سواحل در گیلان در اسرع وقت تشکیل شده و تصمیمات تخصصی مربوط به  حوزه سواحل در آن کارگروه گرفته شده و در ستاد ساماندهی سواحل به آن رسیدگی شود.
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تشکیل و فعال شدن کارگروه فرهنگی در حوزه سواحل بیان نمود: اختصاصا کارگروه فرهنگی باید فعال شود زیرا به پیوست فرهنگی در تمامی امور به ویژه سواحل باید نگاه ویژه شود.
عباسی نقش نهادهای فرهنگی به ویژه سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی در انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه سواحل را بسیار مهم برشمرد و تصریح نمود: باید از ظرفیت نهادهایی به مانند سپاه و معاونت فرهنگی آن، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان امور فرهنگی در امور انجام اقدامات فرهنگی در سواحل نهایت بهره را ببریم.
وی با بیان اینکه در هر نقطه از سواحل گیلان باید گروه‌های متنوع فرهنگی فعال شوند، گفت: امسال فقط تا تاریخ ۱۷ تیر ماه می توانیم جشنواره های فرهنگی را در سواحل اجرایی کنیم و بعد از آن شروع ماه محرم و صفر است که در آن ماه‌ها هم باید تدابیری اتخاذ شود.
استاندار گیلان اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل را یکی از اهداف دولت سیزدهم در استان‌های ساحلی دانست و گفت: باید این امر مورد توجه قرار گیرد زیرا ساحل نشینی یکی از عادت‌های مردم گیلان است و هدف دولت نیز ایجاد نشاط اجتماعی است.
عباسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خوبی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه سواحل در گیلان وجود دارد، افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری باید فراخوان داده شده و از این ظرفیت نهایت بهره را برد.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی سواحل در تمامی شهرستان‌های ساحلی گیلان بیان کرد:مناطقی که در طرح سالم‌سازی است باید ساماندهی شوند و هیچ عذری را از فرمانداران در خصوص عدم ساماندهی سواحل نمی پذیرم از این رو باید در سواحل مناطقی برای تفریح و استراحت مشخص شود زیرا نباید ساحل را رها کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه مسوولیت ساماندهی سواحل بر عهده فرمانداران است،افزود: مسوولیت این کار با فرمانداران است، از این رو ستاد ساماندهی سواحل در تمامی شهرستان‌های گیلان باید تشکیل و طرح سالم‌سازی اجرایی شود.
عباسی با ابراز خرسندی از کاهش فوتی‌های ناشی از غرق شدن در سواحل گیلان در سال گذشته تصریح کرد:در خصوص امکانات لجستیک و آموزش ناجیان غریق در دریا باید از همه ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم تا در سالجاری هم به مانند سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدن در دریا کاهش پیدا کرده و نهایت به صفر برسد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.