کد خبر : 25996
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۵۱

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور:

عملکرد مناطق آزاد در حوزه سرمایه گذاری سه برابر رشد داشت

عملکرد مناطق آزاد در حوزه سرمایه گذاری سه برابر رشد داشت
حجت الله عبدالملکی: حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از این بسته‌های سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرده اند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حجت الله عبدالملکی در حاشیه افتتاح مجتمع گردشگری در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی به خبرنگاران گفت : هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۹ همت در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش بینی شد که از این مقدار بیش از هشت همت تقاضای کلی برای سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد رسید.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد تقاضاهای سرمایه‌گذاری به تایید نهایی سازمان مناطق آزاد و به مرحله قرار داد رسیده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: حدود هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از این بسته‌های سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرده اند و حجم بیشتری از این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

عملکرد مناطق آزاد در حوزه سرمایه گذاری سه برابر رشد داشت

امروز طرح سرمایه گذاری مجتمع گردشگری در پارک ساحلی منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت. براین اساس مجموعه گردشگری، تفریحی،اقامتی افتتاح شده فوق در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع، دارای امکاناتی همچون ۱۷ واحد اقامتی با ۱۱۰ تخت مسافرتی برای اقامت گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه، و رستوران ساحلی بوده که برای احداث و تجهیز این مجموعه ۸۰۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

بنابراین گزارش، طرح سرمایه گذاری فوق که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۶۳ نفر را فرآهم نموده، یکی از بسته های سرمایه گذاری کیمیا سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری است که در سال‌جاری تهیه و تدوین شده و با اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده است.

سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور که در سال‌۱۴۰۲ میزبان حدود ۱۲ میلیون گردشگر بوده، تکمیل و تنوع بخشی به امکانات و زیرساخت‌های مختلف گردشگری، تفریحی و اقامتی با استانداردهای بین المللی را برای جذب توریسم در قالب بسته های سرمایه گذاری کیمیا در دستور کار قرار داده و طی سال ۱۴۰۳ و سالهای آتی چندین طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.