کد خبر : 25732
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

استاندار در شورای آموزش و پرورش گیلان:

کشورهای توسعه یافته به مهارت‌آموزی توجه دارند

کشورهای توسعه یافته به مهارت‌آموزی توجه دارند
عباسی:دانش‌آموزان باید به مهارت‌آموزی توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

دکتر اسدالله عباسی در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق برای بهره مندی از فیوضات این ماه پربرکت؛ گفت: دانش‌آموزان را باید در کنار معنویت، ایمان و علم با صنعت و مهارت مانوس کرد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته به مهارت‌آموزی اضافه کرد: دانش‌آموزان در این کشورها بعد از دانش آموختگی دانشگاهی بیکار نبوده بلکه با کسب مهارت، کارآفرین و تولیدکننده هستند.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت عملی شدن فرائض دینی در مدارس اعم از نماز عنوان کرد: متولیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید امکانات لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند و مدارس نیز از فضای نمازخانه‌ای مناسب برخوردار باشند.

وی مدرسه را مکان مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: فضای مدارس اعم از نمازخانه واحدهای آموزشی باید برای حضور دانش‌آموزان در انجام فرائض دینی مجهز باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم خیرین در حوزه‌های مختلف اعم از مدرسه‌سازی اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز همواره برای احداث واحدهای آموزشی و فراهم کردن امکانات مدرسه پیشگام هستند؛ از اینرو برای ساخت و آماده‌سازی نمازخانه در مدارس فاقد این فضا می‌توان از خیرین کمک گرفت.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مولدسازی و توجه به آن اضافه کرد: واحدهای آموزشی خالی در گیلان باید صرف فعالیت‌های فرهنگی شود، این موضوع باید مورد توجه جدی مسئولان آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه در سخنانی گفت: در راستای مولدسازی،طرح‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام شد که در این ارتباط تاکنون ۱۹ ملک این اداره کل در راستای مولدسازی قرار گرفت.

محمدحسین رمضانی با اشاره به برگزاری سه آزمون استخدامی آموزش و پرورش افزود: حدود ۷۵۷ نومعلم جدید در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش گیلان اضافه می‌شوند و ضمن اینکه ۴۴۰ دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی (نماد) اظهار کرد: برای نخستین بار، ۱۴ دستگاه با آموزش و پرورش گیلان در اجرای این طرح همکاری دارند که البته برخی پای کار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به طرح راهیان نور و پیشرفت در استان افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از کارهای آموزش و پرورش است در این ارتباط از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها درخواست می‌شود تا به آموزش و پرورش کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.