کد خبر : 25420
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین

ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین
در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان به صورت همزمان در ۴۲۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت،برپایی خیمه معرفت،حضور مبلغ اعزامی و بومی، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم،جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعاخوانی و مناجات از برنامه های بقاع متبرکه در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان است.

وی اضافه کرد:زمان اجرای این دو طرح از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳،پایان تعطیلات عیدسعید فطر است.

وی با اشاره به برپایی خیمه معرفت در۵۰ بقعه شاخص گیلان گفت: غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی،مشاوره با اولویت خانواده،جمعیت و فرزندآوری و کودک و نوجوان، آموزش احکام نماز، نقاشی و چند رسانه‌ای در این خیمه‌ها تدارک دیده شده است.

تدینی گفت: زائرسراها و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در گیلان آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است.
وی اعلام کرد: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح و نصب تابلوهای نمایشگاهی در ۴۷ صحن بقاع مجری طرح انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان از تبلیغ طرح‌های قرآنی من قرآن را دوست دارم و زندگی با آیه‌ها در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و گفت: برنامه‌های با نشاط معارفی در شبهای ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغین توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد و مولودی‌خوانی از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان ساخت: کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در ۷ بقعه متبرکه دایر است.

تدینی گفت: در ماه مبارک رمضان ۷۲ محفل انس با قرآن کریم و ۱۹ جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح برگزار و از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از عواید موقوفات و مشارکت خیرین،برگزاری ویژه برنامه(خدیجه مادر امت) مطابق با دهم ماه رمضان، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان نسیم کرامت در باقع شاخص مجری طرح تدارک دیده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان گفت: برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر و عزاداری شهادت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام و پیش‌بینی فضای مناسب جهت حضور زائرین و مجاورین در کنار برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر از مهمترین برنامه های بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت معنوی در گیلان است.

حجت الاسلام تدینی اظهار داشت: ۴۰ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی مبلغ در برگزاری این دو طرح با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.