کد خبر : 25259
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

در دیدار مدیر سرمایه گذاری سفارت چین با سیاهکارزاده مطرح شد:

کاهش هزینه‌های انتقال کالا مابین شرق و غرب آسیا

کاهش هزینه‌های انتقال کالا مابین شرق و غرب آسیا
سیاهکارزاده:منطقه آزاد انزلی در زمینه تولیدی،بازرگانی و ترانزیت بین‌المللی از ظرفیت و آینده خوبی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی جلب سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد تجاری صنعتی را یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های کاری برنامه ای ایجاد مناطق آزاد در ایران اعلام وگفت: بخش عمده تجارت خارجی کشورمان نیز از طریق مناطق آزاد صورت می گیرد.

وی نزدیکی به تهران، کشورهای حوزه اوراسیا، واقع شدن در کریدورهای بین المللی و وجود دو مجتمع بندری مهم را وجوه متمایز منطقه آزاد انزلی جهت توسعه مناسبات دو کشور برشمرد و با اشاره به مناسبات دو کشور و جایگاه چین در معادلات سرمایه گذاری جهانی، حضور بیش از پیش سرمایه گذاران چینی در منطقه متبوع خود را خواستار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح بر اینکه زمینه برای حضور دیگر شرکت‌های چینی یا افزایش حجم طرح‌های سرمایه گذاری موجود مهیا است، افزود: علاوه بر حوزه های تولیدی و بازرگانی،امکان سرمایه گذاری چینی ها در حوزه های بندری منطقه از قبیل احداث اسکله نیز وجود دارد،موضوعی که می‌تواند زمینه فعال‌تر شدن کریدورهای بین‌المللی عبوری از مسیر این منطقه را برای شرکت‌های چینی فرآهم نماید.

سیاهکارزاده با اشاره به توافقنامه سازمان متبوع خود با نماینده مناطق آزاد روسیه به نمایندگی از دو کشور در جریان کمیسیون مشترک ایران و روسیه،به منظور فعال سازی کریدور شمال جنوب،حضور سرمایه گذاران چینی در این برنامه کاری همکاری منطقه‌ای را فرصت مناسبی جهت حضور بیشتر شرکت‌های چینی در مسیر فعال سازی راهگذر مزبور ارزیابی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در آینده نزدیک خط ریل سراسری ایران به مجتمع بندری کاسپین این منطقه وصل می‌شود، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح زیرساختی شاهد مهیا شدن دسترسی تجار به حمل و نقل ریلی ارزان قیمت و گسترش مناسبات بین منطقه ای با محوریت منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

سیاهکارزاده خواستار همکاری بیش از پیش دولت جمهوری خلق چین در مسیر تسهیل حمل و نقل کالا از مسیر کریدور چین قزاقستان ایران که از سوی منطقه آزاد انزلی ایجاد گردیده، شد و گفت: کاهش هزینه‌های انتقال کالا مابین شرق و غرب آسیا و افزایش همکاری‌ها میان کشورهای عضو اتحادیه‌های بین‌المللی که دو کشور عضو آن می‌باشند از مهمترین دستاوردهای این همکاری محسوب می‌شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه در برخی رویدادهای سرمایه گذاری چین شرکت کرده ایم، آمادگی سازمان متبوع خود را برای تشکیل وبینار و جلسات آنلاین برای بررسی بسته‌های سرمایه‌گذاری این منطقه بیان نموده و از سفیر چین برای بازدید از نخستین منطقه آزاد شمال ایران دعوت به عمل آورد.

مدیر سرمایه گذاری سفارت جمهوری خلق چین با بیان اینکه بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه آزاد انزلی برای امکان‌سنجی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و آشنایی با شرکت‌های چینی فعال در سطح منطقه، از مهمترین دلایل حضور در منطقه آزاد انزلی می‌باشد،افزود: اقبال سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به منطقه آزاد انزلی بیانگر عملکرد مناسب مدیران این منطقه بوده، که قابل تقدیر است.

وی با تصریح بر اینکه منطقه آزاد انزلی در زمینه تولیدی،بازرگانی و ترانزیت بین المللی از ظرفیت و آینده خوبی برخوردار است،گفت: عملکرد منطقه آزاد انزلی در شاخص‌های توسعه ای، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها، میزان و کیفیت بخش خصوصی فعال در منطقه قابل تقدیر می‌باشد.

مدیر سرمایه گذاری سفارت چین در ایران در تحلیلی ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود منطقه آزاد انزلی را عرصه بسیار مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه چینی ارزیابی نمود و با قدردانی از خدمات‌رسانی منطقه آزاد انزلی نسبت به سرمایه گذاران چینی،اضافه نمود: با توجه به ظرفیتها و مزیت‌های قانونی،منطقه آزاد انزلی یکی از مکان های خوب برای حضور سرمایه گذاران چینی خواهد بود و نقش بیشتری در توسعه مناسبات دو کشور ایفا خواهد کرد.

گفتنی است در این دیدار که مدیران معاونت اقتصادی و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، توضیحاتی در خصوص مزیت‌ها و مشوق‌های قانونی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی، کریدورهای بین‌المللی عبوری از مسیر منطقه؛ فعالیت ۵ شرکت تولیدی و ۳۰ شرکت بازرگانی و لجستیکی چینی در این منطقه ارائه گردید و کتاب بسته های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی”کیمیا” تقدیم مدیر چینی شد و در پایان از مجتمع بندری کاسپین و واحد‌های چینی فعال در سطح منطقه بازدید به عمل آوردند.

 

منبع:مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.