کد خبر : 25010
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۵۰

استاندار گیلان:

دو میلیون و ۱۲هزارنفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند

دو میلیون و ۱۲هزارنفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند
عباسی:آمار واجدین شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۲ میلیون و ۱۲هزار و ۵۹۷ نفر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

 اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران آمار واجدین شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و شش هزار و ۴۷۴ نفر مرد و یک میلیون و شش هزار و ۱۲۳نفر از زنان هستند،افزود:در مجموع شمار رای اولی ها 86هزار و 166نفر است که 44هزار و 95 نفر را مردان و 42هزار و 71نفر را بانوان تشکیل می دهند.

استاندار گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در ۱۷ شهرستان استان گیلان را نیز اعلام کرد و گفت: در شهرستان ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴، لاهیجان۱۴۰ هزار و ۷۱۴، فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱، صومعه سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵، شفت ۴۷  هزار و ۹۴۴ نفر، سیاهکل ۳۸ هزار ۳۴۳، رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹، رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶، رضوانشهر ۵۳۹۰۲، خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴،تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶، بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷، املش ۳۵۹۴۷، آستانه اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ و در شهرستان آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط هستند.

 عباسی همچنین در خصوص واجدین شرایط رای دهنده در شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت واجدین شرایط ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر است که براساس رصد ادوار مختلف قالب ساکنین مرکز استان روزهای رای گیری به زادگاه خود مراجعه میکنند و در آنجا رای میدهند از جمله حضور جمعیت قابل توجهی به شهرستانهای شفت و فومن و رودبار و صومعه‌سرا و تالش و برخی شهرهای شرق استان مراجعت می‌نمایند و روز اخذ رای در مرکز استان حضور ندارند.

 استاندار گیلان گفت: ۲۶۹۰ شعبه اخذ رای در گیلان پیش بینی شده که یک مورد شعبه فرعی ارامنه محترم استان تهران است که در شهرستان بندرانزلی مستقر خواهد بود و از این تعداد ۲۳۱۸ شعبه ثابت و ۳۷۲ شعبه سیار و ۹۸۶ شعبه شهری و ۱۷۰۴ شعب روستایی هستند و برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور رای گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.