کد خبر : 24428
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۴۸

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان:

برگزاری انتخابات در دوهزارو۶۸۹ شعبه اخذ رای در گیلان

برگزاری انتخابات در دوهزارو۶۸۹ شعبه اخذ رای در گیلان
شفیعی:برای اولین بار است که امکانات دولتی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
جواد شفیعی ثابت مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های اجرایی انتخابات گفت:روند اجرایی انتخابات امثال نسبت به تجارب دوره‌های گذشته از لحاظ شکلی و قانونی متفاوت خواهد بود بطوریکه در بحث قانون شفافیت مالی،هر کاندیدا می‌بایست نسبت به شفاف‌سازی نحوه هزینه کرد تبلیغات در انتخابات اقدام نماید.

وی با بیان اینکه از پیش ثبت نام ۱۱۸۱ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ تعداد ۶۸۶ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند،اظهار داشت: این شیوه ثبت نام و نحوه تبلیغات در فضای مجازی از دیگر تغییرات شکلی در انتخابات سالجاری است.

شفیعی ثابت با اشاره به اینکه ۲۶۸۹ شعبه اخذ رأی در انتخابات پیش‌رو در سطح استان خواهیم داشت خاطرنشان نمود:در شهر رشت و خمام و ۳ حوزه انتخاباتی دیگر در سطح کشور انتخابات به صورت صددرصد الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی توسط عوامل اجرایی در راستای برگزاری انتخابات در استان گیلان کشیده شده است، اضافه کرد:با احتساب عوامل اجرایی، فرمانداران،بخشداران و بازرسین حوزه‌های انتخاباتی در مجموع قریب به ۴۲ هزار نفر در روز  پنجشنبه و جمعه (۱۰و ۱۱اسفند) وظیفه برگزاری انتخابات را برعهده خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه فضای باز سیاسی،تعدد چهره‌ها،گرایش‌ها و سلایق مختلف را از مزایا و رقابتی بودن جریان انتخابات پیش رو دانست.

شفیعی ثابت با بیان اینکه در انتخابات سالجاری برای اولین بار است که امکانات دولتی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته،افزود : ۱۱ کانال جدید در صدا وسیما برای ارائه تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده و مناظره های تلویزیونی برای نامزدهایی که اعلام آمادگی کرده اند برگزار خواهد شد و در پیام رسان‌های داخلی نیز به کانال‌های ایجاد شده توسط نامزدها تیک آبی اختصاص پیدا خواهد کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از قطعی شدن تعداد ۵ نفر نامزد انتخابات مجلس خبرگان  در گیلان خبر داد و افزود:این نامزدها برای احتساب ۴ کرسی مجلس خبرگان باهم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم گیلان در انتخابات سنوات گذشته بیشتر از سطح متوسط کشور بوده، اظهار داشت:در استان با چالش‌هایی در حوزه‌های زیست محیطی، صنعت،حمل و نقل،ضوابط ساخت و ساز و زیرساخت‌های فرسوده مواجه هستیم که جا دارد افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند با مدنظر قراردادن چالش‌های موجود، مدیریت آتی استان را به دست افرادی بسپارند که در این حوزه‌های دارای راهکار هستند.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.