کد خبر : 24380
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف در بخش دارو و درمان نیاز جامعه است

وقف در بخش دارو و درمان نیاز جامعه است
حجت الاسلام تدینی: وقف در بخش دارو و درمان، فعالیت‌های قرآنی، توسعه فناوری‌های نوین، حمایت از محیط زیست و کمک به افزایش جمعیت نیاز جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی در مراسم معارفه امین اداره اوقاف شهرستان آستارا، گفت: امنای موقوفات باید به کل قوانین وقف آشنا باشند و برای افزایش بهره‌وری وقف با اجرای پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را حرکتی خداپسندانه برای کاهش مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: وقف سنت رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) است که باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی عمل به نیات واقفان را از برنامه‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان عنوان و بیان کرد: عمل به نیات واقفان،اعتماد مردم برای انجام وقف را افزایش داده و موجب گسترش فرهنگ آن می شود.

حجت الاسلام تدینی در خصوص انتصاب امین در موقوفات اظهار کرد: امین می‌تواند با پیگیری و به‌ روزرسانی اجارات و سرقفلی‌ها،حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به دست آورد؛امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امینی در خصوص موقوفات با مستاجران برخورد نظام‌مندی داشته باشد این موضوع می‌تواند به عنوان یک عمل درست و مناسب از سوی مابقی افراد نیز الگوبرداری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به نقش انتصاب امین در موقوفات، تصریح کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت‌رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفان و وظایف محوله خودمان در سطح استان داشته باشیم.

برقراری امنیت در بقاع امام‌زادگان اولویت است

در ادامه مراسم فرماندار شهرستان آستارا اظهارداشت: با توجه به جایگاه ویژه ای که امام زادگان در بین مردم دارند، باید بتوانیم بهترین عملکرد را در این مکان های مذهبی داشته باشیم تا مردم به راحتی بتوانند از این بقاع متبرک استفاده نمایند.

محمدررضا شهاب زاده افزود: یکی از مواردی که برای ما بسیار مهم است، برقراری امنیت در بقاع امام زادگان است؛ بقعه امام زاده ای که در شهرستان آستارا وجود دارد به دلیل اینکه در مسیر مسافران فراوانی قرار گرفته است، باید به بهترین شکل به لحاظ امنیتی و فرهنگی اداره شود تا برای زائران آن هیچ گونه مشکل و یا پیامدی به وجود نیاید.
در این مراسم بهروز قلی‌زاده به عنوان امین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر مرزی آستارا معارفه شد.استان گیلان دارای پنج هزار موقوفه و افزون بر ۲۳ هزار رقبه همچنین ۹۴۱ بقاع متبرکه است.

 

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.