کد خبر : 24339
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

بندرانزلی پس از چهار سال موفق به جذب سرمایه‌گذار شد

بندرانزلی پس از چهار سال موفق به جذب سرمایه‌گذار شد
B.O.T گونه‌ای از قرارداد اقتصادی است که معمولا بین دولت‌ها و سازمان‌های متولی اقتصاد از یک طرف و شرکت‌های بخش خصوصی از طرف دیگر منعقد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

حسین یونسی با اعلام خبر امضای قرارداد انعقاد سرمایه‌گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی گفت: این مخازن با سرمایه‌گذاری اولیه ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع احداث می‌شود.
وی افزود: این قرار داد به صورت B.O.T و ۲۰ ساله بوده و اجرای آن مطابق با آخرین روش‌ها،ضوابط و دستورالعمل‌های جذب سرمایه گذار در سازمان بنادر دریانوردی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در این پروژه پس از انجام فازهای مطالعاتی، طرفین نسبت به امضای قرار داد اقدام نموده اند،خاطرنشان نمود: ظرفیت کنونی مخازن روغن مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزارتن است که با ساخت این سیلوها، ظرفیت درجای مخازن برای این نوع کالا به ۵۶ هزار تن خواهد رسید.
یونسی با بیان اینکه پس از گذشت چهارسال از امضای آخرین قرارداد سرمایه‌گذاری اداره کل با بخش خصوصی این قرارداد منعقد و نهایی شده است،گفت:با احداث این مخازن برای ۴۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
تفاهم‌نامه این قرارداد در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال جاری مصادف با روز ملی حمل و نقل و توسعه دریامحور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان امضا شده بود که منجر به عقد قرارداد شد.
قرارداد ساخت،بهره‌برداری و واگذاری یا B.O.T گونه‌ای از قرارداد اقتصادی است که معمولا بین دولت‌ها و سازمان‌های متولی اقتصاد از یک طرف و شرکت‌های بخش خصوصی از طرف دیگر منعقد می‌شود.
منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.