کد خبر : 15650
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد:رفع تصرف ۳۴۴ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد:رفع تصرف ۳۴۴ هکتار از اراضی جنگلی گیلان
قربانی لرد: حضور مستمر نیروهای حفاظتی در عرضه ها و اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ موجب کاهش تصرف اراضی ملی شده است.

به گزارش پویشگران گیل :
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی گیلان از رفع تصرف 344 هکتار از اراضی جنگلی گیلان در سال گذشته خبر داد و گفت : دوهزارو607 قاچاقچی مرد و 5 قاچاقچی زن نیز دستگیر شدند.
سرهنگ محمد قربانی با بیان اینکه سال گذشته دوهزار و 182 فقره عملیات منجر به کشف چوب آلات جنگلی قاچاق در استان گیلان به انجام رسید، اظهار کرد: در این راستا موفق به کشف 1740 مترمکعب انواع چوب آلات قاچاق شدیم.
وی از دستگیری دوهزار و 607 قاچاقچی مرد و پنج قاچاقچی زن خبر داد و افزود: مشکلات اقتصادی در کنار افزایش قیمت چوب موجب شده قاچاقچیان حتی از خودروی سواری برای جابجایی چوب آلات استفاده کنند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وقوع 13 فقره درگیری نیروهای حفاظتی با قاچاقچیان و مجروحیت و مصدومیت 14 جنگلبان طی سال گذشته، اضافه کرد: همچنین هزارو234دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین را توقیف کردیم.
قربانی لرد، طمع قاچاقچیان را بیشتر نسبت به جنگل های دست کاشت مناطق جلگه ای به واسطه دسترسی آسان دانست و بیان کرد: شاهد حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت در عرصه های جنگلی گیلان به ویژه جنگل های هیرکانی هستیم که اجازه تحرک را به قاچاقچیان نمی دهد.
وی از افزایش 33 درصدی تعداد عملیات منجر به کشف چوب آلات قاچاق نسبت به سال 1400 خبر داد و بیان کرد: در تعداد دستگیری ها نیز 14 درصد رشد داشتیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در ادامه از رفع تصرف 394 هکتار از اراضی ملی استان در قالب تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و 989 فقره رفع تصرف شد.
وی همچنین از رفع تصرف 70 هکتاری در قالب 149 فقره اجرای احکام خبر داد و متذکر شد: حضور مستمر نیروهای حفاظتی در عرضه ها و اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ موجب کاهش تصرف اراضی ملی شده است.
قربانی لرد، هزارو398 فقره رفع تصرف ذیل ماده ۵۵ معادل 289 هکتار را مربوط به اراضی جنگلی دانست و تاکید کرد: 124 فقره اجرای احکام معادل ۵۵ هکتار نیز مربوط به اراضی جنگلی است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان همچنین 160 فقره رفع تصرفات ذیل ماده ۵۵ و 17 فقره اجرای احکام را مربوط به سواحل دانست و تصریح کرد: به ترتیب 60 هکتار و 11هکتار از سواحل استان آزادسازی شده و مابقی مربوط به مراتع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.