کد خبر : 23802
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

اجرای طرح ایمن سازی در 100 مدرسه حاشیه راه های گیلان

اجرای طرح ایمن سازی در 100 مدرسه حاشیه راه های گیلان
ایمنی تردد دانش آموزان به عنوان قشر آسیب پذیر ترافیکی در قالب اجرای طرح ایمن سازی مدارس برای نخستین بار در کشور از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به وجود مدارس در حاشیه راه‌های استان گیلان، گفت: در جریان اجرای طرح ایمن سازی عبور و مرور مدارس حاشیه راه ها در سال جاری، یکصد مدرسه حاشیه راه‌های استان با تعداد یازده هزار دانش‌آموز، تحت پوشش دوره های آموزش ایمنی در دستور کار قرار دارد.
غلامعلی نیک‌فهم لزوم آموزش نکات ایمنی به دانش‌آموزان را محور سخنان خود قرار داده و تصریح نمود: کاهش تلفات عابرین پیاده با آگاه کردن دانش‌آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در مسیر مدرسه، خیابان و جاده‌ها با وسایل نقلیه و همچنین آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی میسر می‌شود. توجه به امر آموزش به ویژه در سطح اقشار کم سن و سال جامعه نظیر دانش‌آموزان که آینده ترافیکی کشور ما را رقم می‌زنند، موثرترین راهکار جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی تردد و پیشگیری و کاهش سوانح رانندگی است.
نیک‌فهم با بیان این‌که از سال 1378 موضوع ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان به عنوان قشر آسیب پذیر ترافیکی در قالب اجرای طرح ایمن سازی مدارس برای نخستین بار در کشور از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان مورد توجه قرار گرفت، افزود: طرح مذکور تاکنون بدون وقفه در حال اجراست و در سال جاری نیز یکصد مدرسه حاشیه راه‌های استان گیلان با یازده هزار دانش‌آموز در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطرنشان کرد: طرح آموزش ایمنی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها با برگزاری کارگاه‌، توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی چون: کتاب‌های آموزش ایمنی مربوط به عبور و مرور، کوله پشتی ملبس به نوار شب‌نما و ارائه فیلم و نمایش در خصوص نحوه عبور و مرور از عرض جاده و آشنایی با انواع علائم راهنمایی و رانندگی اجرا شده است.
با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن‌سازی عبور و مرور در مدارس حاشیه راه‌ها،شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش‌آموزان در این مدارس بوده‌ایم.

 

منبع:روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.