کد خبر : 23655
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

افتتاح کتابخانه هوشنگ ابتهاج در هنرستان دخترانه برکت رشت

افتتاح کتابخانه هوشنگ ابتهاج در هنرستان دخترانه برکت رشت
تقوی:استان گیلان متاسفانه به لحاظ سرانه عمومی کتابخانه عقب مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

کتابخانه هوشنگ ابتهاج هنرستان دخترانه برکت ،با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و تنی چند از مسئولین شهرستان رشت و دو تن از اعضای شورای شهر رشت، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
یاسر تقوا مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به این که این کتابخانه، چهارمین کتابخانه مدرسه استان گیلان است، گفت: این کتابخانه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، اداره کل آموزش و پرورش گیلان و سازمان نوسازی مدارس کشور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
وی مهمترین هدف افتتاح این کتابخانه را رونق بخشیدن به فضای کتابخانه‌های مدرسه ای دانست.
یاسر تقوی ادامه داد:بعد از مدتی که از سال های گذشته فضاهای کتابخانه در مدارس بلا استفاده مانده بود، امروز براساس توافق نامه ای که استان گیلان پیشتاز آن است با سازمان نوسازی مدارس کشور و آموزش و پروش به امضا رسیده است، بنا شده که همان فضای قدیمی کتابخانه مدارس با روش‌های جديد و فضای مناسبتر احیا شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین اضافه کرد:مهمترین نیازی که جامعه ما برای توسعه نیاز دارد امر کتاب و کتابخوانی است که دسترسی آحاد مردم به کتابخانه‌ها بیشتر شود که در این امر شهر رشت و استان گیلان متاسفانه به لحاظ سرانه عمومی کتابخانه عقب مانده است و مهمترین مولفه هایی که می‌تواند این عقب ماندگی را جبران کند،افتتاح همین نوع کتابخانه‌ها است.
این مسئول فرهنگی همچنین گفت:اگر ما بتوانیم توسعه فضاهای کتابخانه‌ها را به نحوی داشته باشیم که دسترسی مردم به کتابخانه در زمان کمتری باشد میزان مطالعه و مراجعه مردم به کتابخانه بیشتر خواهد شد .
تقوی در خصوص کتابخانه هوشنگ ابتهاج گفت:این کتابخانه با هزینه ای بالغ بر ۳میلیارد ریال انجام شده است و دارای ۲۵۰۰ جلد کتاب می‌باشد و قابل افزایش به ۵ هزار جلد نیز هست. فضای این کتابخانه نسبتا کوچک است ولی در بعضی مدارس این فضا بیشتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.