به گزارش پویشگران گیل:
کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و دو طرف در خصوص سازوکارهای بهره برداری از توسعه دریا محور جمهوری اسلامی ایران در معادلات دریای کاسپین و کریدورهای بین المللی به بحث و گفت وگو پرداختند. سیاهکارزاده در این نشست با بیان اینکه هم افزایی میان نهادهای دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه های دریایی، یکی از اصلی ترین راهبردهای سازمان متبوع خود عنوان کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و مهیا شدن منطقه آزاد انزلی برای دوران پس از اتصال به شبکه ریلی، اظهار داشت: به صورت معمول نهادهای دولتی مدل رفتار دولتی در بازار، معطوف به تقاضا بوده یعنی برنامه ریزیها براساس پیشبینی صورت نمیگیرد بلکه وابسته به نیازهای کنونی بازار است، اما این مهم در دستور کار بخشهای مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی قرار داشته و خواهد داشت. رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح براینکه تمام قطعات مورد نیاز جهت بهره برداری حداکثری از اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در مولفههایی چون زیرساخت های لجستیک-بندری-انبارداری، تأمین بار، افزایش خطوط کشتیرانی منظم و افزایش میزان کالاهای در حال عبور از مسیرهای ترانزیتی باید آماده و مهیا گردد، اضافه نمود: توسعه همکاری های حمل و نقل ترکیبی با بنادر کشورهای حاشیه دریای کاسپین، خلیج فارس و دریای عمان؛ بهمراه تقویت مسیرهای کریدوری به ویژه گذرگاه شمال جنوب و کریدور چین-قزاقستان-ایران یکی از مهمترین اولویت های منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق سیاست های توسعه دریا محور محسوب می شود. مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این دیدار با ارائه تحلیلی از توانمندیهای بنادر مختلف دریای کاسپین در جهت توسعه همکاریهای دریایی با کشورمان، گزارشی از ظرفیتهای ناوگان دریایی در بزرگترین دریاچه جهان ارائه کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین را به دلیل دارا بودن پسکرانه و آبخور مناسب و اتصال قریب الوقوع به شبکه ریل سراسری از بنادر متمایز و آینده دار کشورمان در شمال کشور محسوب میشود که با وصل شدن به خط ریل داخلی عملاً منطقه آزاد انزلی و کریدورهای عبوری از آن به شبکه ریلی داخلی و خارجی نیز وصل میگردد. وی به بیان سازوکارها و راهکارهای هم افزایی میان بخش های مختلف حوزه حمل و نقلی و ترانزیتی داخلی جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیتها و مزیتهای کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان، پرداخته و گفت: یکی از فرصتها و مزیتهای مغفول مانده و مجتمع بندری کاسپین یکی از بهترین نقاط برای ایجاد و فعالیتهای شرکتهای کشتی سازی و تعمیرات ادواری کشتی است که میتواند افقهای جدید درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد دریا محور کشورمان را خلق نماید چراکه بسیاری از صنایع دیگر را متحول میکند، بازار آن تا سی سال بعد وجود دارد. در این دیدار طرفین در خصوص بهره برداری از ظرفیت های جدید بعد از اتصال به شبکه ریلی، فرصتهای ترانزیت بینالمللی و همکاری در ایجاد مجموعههای کشتیسازی با حضور شرکتهای بینالمللی به توافق رسیدند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.