کد خبر : 23473
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

گشایش خانه رباتیک کانون‌ آستارا

گشایش خانه رباتیک کانون‌ آستارا
به‌مناسبت دهه مبارک فجر،خانه رباتیک مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا افتتاح‌ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

هم‌زمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران، خانه رباتیک مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در  آستارا گشایش‌ یافت. این حرکت هدفمند هم‌زمان با روز ملی فن‌آوری‌ فضایی، در جهت توسعه فعالیت‌های علمی کانون، توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی انجام‌ شد.
طی آیین افتتاح این خانه‌رباتیک که با مساحت ۴۰ متر،در باغ ملی شهرستان آستارا واقع‌ است، کارشناس مسئول و کارشناس فرهنگی،مسئول حراست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضور داشتند و ضمن بازدید از بخش‌های این مرکز علمی بر لزوم حمایت از توسعه فعالیت‌های علمی تاکید کردند.
شهرزاد نظیری، مربی‌مسئول مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا هم در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران،از پیشینه فعالیت‌های علمی و برگزاری کارگاه رباتیک در این مرکز صحبت‌ نمود و آغازبه کارخانه‌ رباتیک را بستری برای توسعه این فعالیت‌ها دانست.
نظیری افزود:با برگزاری دوره‌های مبتدی و پیشرفته مکانیک،الکترونیک و برنامه‌نویسی این کانون از سال ۱۳۹۴، شاهد استقبال کودکان و نوجوانان از این کارگاه‌ها هستیم و راه‌اندازی خانه رباتیک به این روند رو به رشد کمک‌ می‌کند.
وی هم‌چنین، راه‌اندازی خانه رباتیک را امکانی برای برپایی نمایشگاه دائمی دست‌آوردهای علمی دانست و از مسئولان کانون و شهرستان جهت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان ایران اسلامی قدردانی‌ کرد.
بازدید حاضران از نمایشگاه دست‌آوردهای علمی اعضای مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا و تشریح موفقیت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو از سوی اعضای برگزیده این کانون، ازدیگر برنامه‌های این روز بود.
خاطرنشان‌ می‌شود، روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران اسلامی به همت دانشمندان جوان و باورمند، با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره امید در  ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست.

منبع: روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.