کد خبر : 23577
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به‌مناسبت چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی؛

کودکان انقلابی،شکوه‌ شکفتن را جشن‌ گرفتند+گزارش تصویری

کودکان انقلابی،شکوه‌ شکفتن را جشن‌ گرفتند+گزارش تصویری
نیازمند:باید حواسمان معطوف به ایران اسلامی باشد و این سرزمین را از گرگ‌های قسم‌خورده محافظت‌ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

جشن کودکان انقلاب با مشارکت دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی جمعی از مسئولان، کودکان و اولیای تربیتی، در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت برگزار شد.

طی این ویژه‌برنامه که به‌منظور تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نشاط‌بخش صورت‌ گرفت، سارا خیرخواه (عمه‌خورشید) و محمد تجدد، هنرمندان نام‌آشنای صدا و سیمای مرکز گیلان و گروه هنری الفبا نیز حضور داشتند و با اجرای فعالیت‌های متنوع و شادی‌آفرین، یک روز شیرین و دوست‌داشتنی را برای حاضران ماندنی‌ نمودند.

جشن انقلاب کودکان انقلابی که با پخش نماهنگ دهه مبارک فجر و سخنان مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) آغازشد، با قصه‌گویی «مهدیس پوررضا»، عضو کودک مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت و پخش سرود «گیلان‌زای»،کاری از انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ادامه‌ یافت.

اجرای مسابقه حضوری و تجلیل از فرزند شهید، محمد اتابه، از شهدای والامقام مدافع حرم استان گیلان، از جمله برنامه‌های جشن انقلاب به‌شمار می‌رفت.

تجلیل از اعضای برگزیده کانون استان گیلان، دیگر برنامه‌های این برنامه بود و در این میان از «زهرارمضان‌زاده» عضو مرکز شماره ۲ کانون رشت، «علی رفیع‌زاده، علی‌اصغر رحمتی و هومان خدابنده، از اعضای مرکز مجتمع کانون رشت، به پاس موفقیت در عرصه پژوهش و هم‌چنین، محدثه زارع و یکتا رحمتی، از مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری به ترتیب به عنوان برگزیدگان مسابقه قصه‌گویی(پادکست) و عکاسی قدردانی‌ شد.

این آیین هم‌چنین با افتتاح نمایشگاه «از فجر تا هنر» شامل مجموعه آثار مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در عرصه هنرهای تجسمی همراه‌شد و در این میان حاضران از دست‌آوردهای مربیان کانون دیدن‌ کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز از حاضران در این مراسم بود و ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به کودکان و نوجوانان و ابراز خرسندی از شور و نشاط کودکان و نوجوانان گفت: این شور و نشاط را حفظ‌کنید و برای حفظ ایران اسلامی و شادابی مردمان آن، دشمن‌شناس باشید.

محمدمهدی نیازمند در تبیین اهمیت هم‌دلی و دشمن‌شناسی، یکی از قصه‌های آشنای کشور را مورد توجه قرارداد و با اشاره به استفاده دشمن از شیوه فریب و رخ‌نمایی در کسوت دوست‌ اظهار نمود: باید حواسمان معطوف به ایران اسلامی باشد و این سرزمین را از گرگ‌های قسم‌خورده محافظت‌ کنیم.

این مسئول در همین‌ ارتباط، روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی به برکت  هم‌دلی و رهبری داعیانه امام‌خمینی(ره) را یادآور شد و تصریح‌ کرد: یوم الله ۲۲بهمن ۱۳۵۷ سرآغاز حرکت در مسیر صیانت اسلام و ایران اسلامی بود و در سایه راهبری رهبر معظم و انقلاب(مدظله‌العالی) و همراهی کودکان و نوجوان این روند قدرت هرچه بیش‌تر دنبال‌ می‌شود.

رشد همه‌جانبه کشور، رهاورد انقلاب اسلامی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم سخنان خود را با تبریک چهل‌وپنجمین بهار آزادی به مسئولان، کودکان و اولیای تربیتی حاضر در این برنامه‌ آغازکرد و از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی برای آینده‌سازان سخن‌ گفت.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌ زمینه، به ارایه آماری در ارتباط با ظرافیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور در پیش و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و رشد همه‌جانبه را رهاورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی استان در پایان به تعامل و هم‌گرایی حاکم بر مجموعه‌های فرهنگی نیز اشاره‌ داشت و از مشارکت دستگاه‌های عضو این کمیته تشکر و قدردانی‌ نمود.
ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی، با شعار«جشن ملی، کودکان شاد، آینده روشن» در سراسر ایران اسلامی در حال برگزاری‌ است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.