کد خبر : 23520
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان برق‌دار هستند

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان برق‌دار هستند
استاندار گیلان:رژیم منحوس پهلوی در فکر تولید، تغییر، تحول و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
اسدالله عباسی استاندار گیلان در همایش شکوه انتخابات در رودسر با اشاره به برق‌دار بودن تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان اظهار کرد : کشور در سال ۱۴۰۰ با ناترازی برق مواجه بود ولی در دولت سیزدهم این مشکل برطرف شده و اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان گیلان دارای برق هستند.

وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن رشت_کاسپین قبل از پایان سال با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی یک هدف در دولت سیزدهم بوده و به این منظور و قبل از پایان سال با افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تسهیل بر رفت و آمد کامیون‌های ترانزیتی در مرز آستارا افزود: در چند وقت اخیر به دلیلی، کامیون‌های ترانزیتی برای رفت و آمد با مشکلاتی مواجه بودند ولی با افتتاح پل آستارا چای دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه بخش اعظمی از اعتبارات سفر رئیس محترم جمهور به گیلان تخصیص پیدا کرده است، گفت:

از اعتبار سفر رئیس جمهور از پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه منجیل به رودبار و راه‌آهن رشت_ کاسپین  اختصاص یافت.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به صدور سند روستایی در گیلان گفت: در تلاشیم تا صدور سند روستایی در گیلان رونق بیشتری گیرد زیرا منجر به پویایی اقتصاد روستایی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

عباسی با بیان اینکه کشور در دوران رژیم پهلوی همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است، گفت: رژیم منحوس پهلوی در فکر تولید، تغییر، تحول و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف نبوده و همواره ملت مارا سرافکنده می‌کرد به طوری که اساتید دانشگاه و پزشکان ایران از دیگر کشورها بودند.

وی با اشاره به خروش آزادی‌خواهانه امام راحل(ره) بعد از تصوبب لایحه ننگین کاپیتولاسیون بیان کرد:

هنگامی که لایحه کاپیتولاسیون به تصویب رسید صدای آزادی‌خواه امام راحل(ره) به پا خواست و  بیداری آزادی آغاز شد و بعد از ۱۵ سال امام در ۱۲ بهمن سال ۵۷ وارد کشور  شد و انقلاب به پیروزی رسید.

استاندار گیلان ۲۲ بهمن  را سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به عزت رسیدن ملت ایران دانست و تصریح کرد: امروز دست دشمنان برای ملت ایران رو شده و جنایات دشمن در کشورهای منطقه نمایان‌گر خوی وحشی‌گری استکبار است.

عباسی با اشاره به جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی علیه ملت ایران در طول هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: آمریکا و کشورهای غربی در جنگ تحمیلی انواع بمب‌های شیمیایی بر سر  ملت ریخته و همان‌ها انواع تحریم را به ایران اعمال کردند و اکنون به جان مردم غزه افتادند تا آنان را از سرزمین مادری بیرون کنند تا شهرک‌سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه استکبار فهمیده که دیگر توان نفوذ و شکست جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: امروز

دشمن را ملت غیور ایران بر سر جای خود نشاند و دیگر آمریکا جرات تهدید ایران را ندارد و این برگرفته از اراده، درک و بصیرت مردم است که پای نظام با تمامی مشکلات ماندند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای، پزشکی و فضایی و ماهواره‌ای را نداشتند، گفت: امروز ایران در حوزه نانو دارو در رتبه دوم دنیا قرار داشته و دومین کشور در درمان بیماری تالاسمی از طریق پیوند مغز استخوان، دومین کشور در ساخت دریچه قلب، دومین کشور تولید پهباد رادار گریز، سومین کشور تولید انتقال دکل برق، دومین کشور ساخت تولید نیروهای خورشیدی و هسته‌ای برق است.

عباسی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین جنایات استکبار علیه ملت ایران ور دوران کرونا بیان کرد: آمریکا اجازه ورود دارو برای بیماران پروانه‌ای را نداده و حتی در دوران کرونا علیرغم پرداخت پول واکسن به ایران  نمی‌‌دادند ولی جوانان این مرز و بوم برخاستند و با خودکفایی پاسخی محکم به دشمن دادند.

وی با بیان اینکه اگر خدمات جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته برای جوانان و نسل جدید تبیین شود دیگر هیچ کشوری قادر به شکست ملت ایران نیست، تصریح کرد:امروز ایران پنجمین کشور سازنده رباط انسان نما و ۱۰ کشور زیردریایی و چهارمین قدرت دریایی جهان بوده و این نشان دهنده کارآمدی نظام است لذا دشمن با آگاهی از این مسائل درحال جنگ روانی و شناختی علیه کشور است.
استاندار گیلان با اشاره به افزایش صادرات محصولات غیر نفتی در دولت سیزدهم گفت: نگاه اقتصادی دولت سیزدهم دیگر به فروش نفت خام نبوده و اکنون در تجارت کالاهای غیر نفتی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

عباسی با بیان اینکه خودکفایی در عرصه تولید بنزین بسیار برای کشور مفید بوده است، گفت: در یک‌ برهه‌ای میزان تولید بنزین ۴۵ میلیون لیتر و میزان مصرف ۸۱ میلیون لیتر بوده است و ما مجبور به واردات بنزین بودیم ولی به محض تحریم واردات بنزین، پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس در حوزه تولید بنزین به بهره‌برداری رسید‌.

وی ثمره مقاومت مردم در برابر مشکلات را پیشرفت‌های کشور دانست و بیان کرد:در کشور کارآمدی و ظرفیت لازم وجود داشته و ثابت شد که مشکلات را می‌توان به راحتی برطرف کرد لذا اگر انقلاب به پیروزی رسید و مردم در برابر مشکلات مقاومت کردند ثمره آن این موفقیت‌ها بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهادی عمل کردن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است، افزود:جمهوری اسلامی به قله نزدیک شده و دیگر خستگی معنا ندارد ولی به شرطی  این امر تحقق می‌یابد که جهاد تبیین را عملی کنیم.

عباسی با بیان اینکه در دهه فجر پروژه‌های مهمی در حوزه زیرساخت در گیلان افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این میزان پروژه اشتغال خوبی در گیلان ایجاد شده و تولید رونق خواهد یافت.

در این همایش باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و خونگرم رودسر همراه بود؛ از پدرسه شهید والامقام پسند و همچنین خیرنیکوکار حاج اسدالله رضازاده از سوی استاندار  گیلان تقدیر به عمل آمد.

همچنین به پنج نفر از روستائیان رودسری نیز سند مالکیت روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط نماینده عالی دولت در گیلان اعطا شد.

  را

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.