کد خبر : 23239
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران:

بهره‌برداری از هزار و 542 پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در دهه مبارک فجر

بهره‌برداری از هزار و 542 پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در دهه مبارک فجر
اسدالله عباسی: یک هزار و ۵۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی استان با رقم اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در گلزار شهدای رشت در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و نیز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی افزود: در دهه  فجر امسال یک هزار و ۵۲۹ طرح اقتصادی و عمرانی با بیش از  ۱5 هزار میلیارد تومان اعتبار در نقاط مختلف گیلان به بهره برداری می رسد.

دو پروژه مهم ریلی و آزادراهی گیلان توسط رئیس جمهور بهره‌برداری می‌شود

استاندار گیلان همچنین گفت: ۲ پروژه مهم گیلان شامل راه آهن رشت – بندرکاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت – قزوین با 40 هزار میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال با حضور رئیس محترم جمهوری حضرت آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها سال‌ها نیمه تمام مانده بود که طی این ایام افتتاح می‌شود، افزود: برخی از پروژه ها نیز که اکنون بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

عباسی عنوان کرد: همچنین ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه از محل مصوبات سفر نخست رئیس محترم جمهوری در بهمن ماه ۱۴۰۰ به استان طی این ایام به بهره‌برداری رسیده و می‌رسد.

وی با اشاره به سفر رئیس محترم جمهوری به استان تا آخر سال تصریح کرد: با ۲ پروژه مهم راه آهن رشت – کاسپین و بخش باقیمانده آزادراه رشت – قزوین که توسط آیت الله دکتر رئیسی به بهره برداری می رسد رقم سرمایه گذاری انجام شده در طرح های عمرانی و اقتصادی مورد افتتاح طی دو ماهه آخر امسال (از ۱۲ بهمن تا انتهای سال) به بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

عباسی با اشاره به طرح های اجرایی و اشتغال حاصل از آنها گفت: در سایه این اقدامات، گیلان در زمینه اشتغال فقط ۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر و در بخش مشارکت اقتصادی ۲.۵ درصد بیشتر از مشارکت کشوری است.

استاندار گیلان در ادامه از راه اندازی ۳۲ طرح صنعتی دراستان خبر داد و افزود: این طرح‌ها نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۵ واحد صنعتی در گیلان احیا شد که با حمایت از واحدهای احیا شده برای طرح توسعه آنها نیز برنامه‌ریزی هایی داریم.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در همه بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می شود، گفت: میز خدمت هم در روز جمعه در راستای جلسات هفتگی و دیدارهای مردمی مسئولان برای احصاء مسائل و ارتباط رو در رو با مردم در همه شهرستان ها برپا خواهد شد.

عباسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به نزدیکی به انتخابات پیش رو گفت: مردم استان در این انتخابات هم پای صندوق های رای حاضر شده و با انتخاب افراد اصلح در سرنوشت خود مشارکتی پرشکوه خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.