کد خبر : 23156
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

جشن امید و اقتدار دهه فجر در 402 بقعه متبرکه گیلان

جشن امید و اقتدار دهه فجر در 402 بقعه متبرکه گیلان
ویژه برنامه‌های اوقاف و امور خیریه گیلان در دهه فجر اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر با عنوان جشن امید و اقتدار در 402 بقعه متبرکه گیلان خبر داد.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر،انقلاب اسلامی را آرمان شهدا و صالحان دانست و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با همکاری هیئت امنای امامزادگان و مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان برنامه‌های متعددی برای تکریم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر تدارک دیده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام نمود: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با عنوان جشن امید و اقتدا از روز پنجشنبه 12 بهمن با غبار روبی بقاع متبرکه و عطر افشانی مزار دو هزار و 296 شهید آرمیده در 255 بقعه گیلان آغاز می‌شود.
وی گفت: چراغانی، آذین بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه در ایام الله دهه فجر و پخش آواهای ماندگار و خاطره انگیز در ایام پیروزی انقلاب از جمله برنامه های بقاع متبرکه در جشن پیروزی سالگرد انقلاب است.
تدینی با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم از سه سال گذشته در روز دوازدهم هر ماه با هدف ارائه خدمات اجتماعی و کمک معیشتی به افراد کم بضاعت مجاور آستان امام زادگان، افزود: قرار دوازدهم بهمن ماه جاری نیز به صورت سراسری در همه شهرستان‌ها وبه صورت محوری در آستان سیدمحمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح قرار دوازدهم بهمن 1402، 982 بسته معیشتی به ارزش 856 میلیون تومان به همراه 155 میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه بین جامعه هدف این طرح توزیع می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برای دهه فجر امسال مانور سلامت و ویزیت رایگان در 19 بقعه متبرکه گیلان تدارک دیده شده است.
وی افزود: خیمه معرفت با عنوان خیمه انقلاب در 13 بقعه شاخص گیلان راه اندازی می‌شود و با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی از زائران پذیران خواهد شد.
تدینی اعلام نمود: جشن مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) 19 بهمن در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در شب 22 بهمن نیز مراسم نورافشانی در صحن و سرای آستان امامزادگان و پخش تکبیر از ماذنه بقاع متبرکه انجام خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین گفت: سخنرانی‌های بصیرتی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور 8 مبلغ اعزامی از قم و 180 روحانی مستقر در امامزادگان برگزار می‌شود و 2 نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در گیلان برای تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب در امامزادگان استان حضور خواهند یافت.
تدینی افزود: بر همین اساس حجت الاسلام استاد حسینی اراکی جمعه۱۳ بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء در بقعه سلیمانداراب رشت و دکتر سیدرضا صدرالحسینی پنجشنبه ۱۹بهمن ماه دربقعه امام زاده هاشم به تبیین دستاوردهای انقلاب خواهند پرداخت.
وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان، اظهار کرد: 60 محفل بزرگ قرآنی در بقاع متبرکه شاخص گیلان تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برگزاری جشن بزرگ انقلاب روز ۲۲ بهمن ماه همراه با مسابقه‌های شاد و برنامه های هنری و فرهنگی و دیدار کارکنان و مدیران اوقاف و هیئت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه با خانواده معظم شهدای انقلاب در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: تجلیل از خانواده شهدای انقلاب در جشن‌های دهه فجر در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.
تدینی انقلاب اسلامی ایران را آمیزه ای از رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و روحیه استقلال خواهی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران دانست که نمی خواستند به واسطه حاکمیت طاغوت از آیین و فرهنگ اصیل خود فاصله بگیرند و گفت: انقلاب اسلامی ایران با روح بشری هماهنگ است چون خواستار تدوین قوانین مطابق با فطرت انسانی و یکتاپرستی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی داشتن جامعه ای به دور از هرگونه بی عدالتی، فساد و فقر مادی، فرهنگی و اجتماعی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.