کد خبر : 23083
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

تقویت مثلث کودک،کانون،خانواده

تقویت مثلث کودک،کانون،خانواده
سیدجلیل میرعظیمی:اثربخشی فعالیت‌های تربیتی، درگرو همراهی خانواده‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

تقویت  سه ضلع کانون،کودک و خانواده و افزایش ارتباط و تعامل سازنده این مجموعه با اولیای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اولویت‌های این نهاد فرهنگی است و در این میان، برگزاری نشست‌های خانواده، دعوت از اولیا برای شرکت در برنامه‌های کانون و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و هم‌افزایی، در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل کانون استان گیلان و معاون فرهنگی کانون گیلان در سفر به شهرستان بندرانزلی طی نشستی که با حضور همکاران مراکز شماره ۱ و ۲ بندرانزلی، اعضای برگزیده و خانواده‌ها در مرکز شماره ۲ کانون شهرستان صورت‌ گرفت، گفت: اولین و آخرین مربی،خانواده‌ها هستند و چنانچه حرکت‌های تربیتی همراهی اولیا را به‌همراه‌ نداشته‌ باشد، اثربخش نخواهد بود.
سیدجلیل میرعظیمی با اشاره به رویکرد کانون در تقویت و گسترش برنامه‌های مشارکتی با اولیا و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان در تربیت نسل کودک و نوجوان افزود: نگاه کانون معطوف به همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر خانواده‌ها است و از این رو، از شکل‌گیری گروه‌های اولیا محور در فضای مجازی و به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها استقبال‌ می‌کنیم.
وی‌ به برگزاری مسابقه‌های مختلف کتاب‌محور و انتشار محتوای مناسب در  گروه‌ها را سازنده توصیف‌ و افزود: برای رونق‌بخشی به این حرکت‌ها فرهنگی و تجلیل از فعالان و برگزیده آمادگی داریم.
این مدیر فرهنگی از بسترسازی کانون برای اختصاص مکانی جهت مطالعه اولیای اعضای این مجموعه نیز خبر داد و با اشاره به فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری تصریح‌ نمود: مطالعه والدین به مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با کتاب کمک‌می‌کند.
وی در این میان فعالیت‌های ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، دو مرکز فراگیر (ویژه‌ کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) و ۴ مرکز سیار شهری و روستایی را خاطرنشان‌ نمود و با تبیین نقش محوری مربیان دلسوز و آگاه این مجموعه در ارایه آموزه‌ها کتاب‌محور و مبتنی بر آموزه‌های ایرانی‌ اسلامی به آینده‌سازان تصریح‌ کرد: همراهی و هم‌دلی خانواده‌ها،یاریگر مربیان کانون است و نقش به‌سزایی در رونق‌بخشی هرچه‌بیش‌تر به فعالیت‌های این مجموعه و تشویق مخاطبان برای حضور در این فضاهای امن فرهنگی دارد.
اشاره به برنامه‌های کانون گیلان برای به‌گزینی مربیان و مراکز کانون استان، افزایش کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایگان،تجهیز مراکز و تلاش افزون‌تر برای بهره‌گیری از شرکای فرهنگی جهت رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان سیدجلیل میرعظیمی به آن پرداخت.

مُبلغ فعالیت‌های کانون باشیم

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم طی این نشست، به سرعت فراینده پیشرفت‌های فن‌آوری و تحولات اجتماعی پرداخت و با بیان‌ اینکه دنیای امروز، عصر واژگان است،افزود: چنانچه توقف و غفلت‌ کنیم، شاهد غلبه واژگانی و دریافت تعاریف مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی فرزندان خواهیم‌ بود.
سجادکوچک‌نژاد در ادامه به ارایه راهکاری برای کاهش فاصله‌ها و هم‌گامی با دگرگونی‌های اجتماعی پرداخت و از ضرورت افزایش ارتباط عاطفی با کودکان و نوجوانان سخن‌ گفت.
وی درعین‌حال، نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ایجاد فرصت‌های فرهنگی و زمینه‌سازی برای برگزاری هم‌نشینی‌های هدف‌مند مربیان، اعضا و خانواده‌ها برای افزایش پیوندهای عاطفی و هم‌گامی با تحولات فرهنگی و اجتماعی یادآور شد و از حاضران دعوت‌ نمود تا نقش سازنده و موثرتری در تبلیغ و معرفی هرچه بهتر کانون به جامعه داشته‌ باشند.
طی این نشست، کبری نوردوست و زلیخا شیرزاد،مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون بندرانزلی هم از اقدامات صورت‌ گرفته و چشم‌انداز برنامه‌ها سخن‌ گفتند و از همراهی مسئولان کانون و همگامی خانواده‌ها قدردانی‌ کردند.
اولیای اعضای مراکز کانون بندرانزلی نیز با موثر و ارزش‌مند ارزیابی‌کردن فعالیت‌های کانون و نقش‌آفرینی موثر مربیان کانون در جذب و  ارتقای توان‌مندی فرزندان، پیشنهادهایی برای کیفیت‌ و کمیت‌بخشی به برنامه‌های این مجموعه ارایه‌ دادند.
والدین اعضای کانون هم‌چنین، مراکز کانون پرورش فکری را یک مکان فرهنگی امن و مربیان این مجموعه را مورداعتماد توصیف‌ کردند و تشویق هرچه بیش‌تر آنان را خواستار شدند.
افزایش کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی رایگان و ارایه تسهیلات به دانش‌آموزان مدارس استثنایی، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های حاضران موردتوجه قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.