مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پویشگران گیل:
رییس ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد انزلی در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد انزلی به ریاست محمدسجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و حضور تمامی اعضا شامل معاونین و مدیران اجرایی سازمان و دستگاه های انتظامی، امدادی و مسئولین محلی تشکیل شد. وی با اشاره به ادبیات غنی علمی و تجربی مفهوم و کارکردهای ناشی از مدیریت بحران؛ مدیریت بحران را مجموعه ای از استراتژی ها عنوان کرد که به منظور حفظ و یا بازگشت سریع و با کمترین آسیب به حالت پیش از بحران و دوران فعالیت عادی هر مجموعه ای به اجرا در میآید و از طریق اعمال این برنامهها آن مجموعه خود را به سلامت از بحران پیش آمده خارج نماید. محمد سجاد سیاهکارزاده با بیان اینکه مدیریت بحران دارای بخشهای اساسی مشتمل بر اجرای برنامههای قبل از بروز بحران، در زمان وقوع بحران و در نهایت بعد از پدید آمدن بحران است، اظهار داشت: برنامه ریزی، هماهنگی و تمرینهای مستمر را می توان از جمله مهمترین قسمت های نخستین محور مدیریت بحران ارزیابی کرد و در عین حال توجه به شاخصها و اطلاعات اعلامی از طریق سازمان هواشناسی در پیش بینی هوا، تبدیل اولویتها و برنامهها به صورت چک لیست و انتشار آن میان اعضای ستاد در مسیر ارتقای بهره وری امور بسیار موثر است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص قطعه دوم مدیریت بحران، یعنی برنامههایی که باید در زمان وقوع آن به اجرا درآید، چنین توضیح داد که اعمال کامل و دقیق استراتژیهای تعیین شده در زمان مناسب از دوره وقوع بحران بهمراه هماهنگی میان بخش های مختلف ستاد که ناشی از وظیفه شناسی، پذیرش وحدت فرماندهی،تمرینها و همکاریهای متداول است در زمان وقوع بحران بسیار حائز اهمیت میباشد. وی استفاده از تجربیات گذشته در مواجهه با بحران در قالب مدیریت دانش را مهمترین بخش مرحله بعد از وقوع بحران عنوان کرد و گفت: به روزرسانی اطلاعات و بهره گیری از تجربیات و اقدامات جدید در بهرهوری بیشتر در فرآیندهای مدیریت بحران که در سطح بینالمللی به اجرا درآمده، وجود بستر ارتباطی مستمر و برخط میان اعضای ستاد، و به روز بودن افراد عضو ستاد در قبال شرح وظایف خود و دیگر اعضای ستاد می تواند تکمیل کننده بخش پایانی فرآیندهای مدیریت بحران باشد. رییس ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد انزلی با ابراز خوشحالی از هماهنگی و همدلی موجود میان اعضای ستاد به ویژه تشکلهای صنفی، نهادهای همکار امداد رسان و نهادهای مردمی منطقه افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد انزلی یک منطقه چند وجهی و چندکارکردی در زمینههای تجاری-بازرگانی، بندری-حمل و نقلی، تولیدی-صنعتی، و همچنین گردشگری است، حفظ وضع موجود در شرایط بحرانی کارویژه اصلی ستاد محسوب میشود که با همکاری اعضاء و تکیه بر تجربیات گذشته قابل احصاء می باشد. مجید فاتحی جانشین ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در مواجهه با بحران ستاد مدیریت بحران این منطقه دوازده محور عملیاتی تعریف کرده که مشتمل بر خدمات رسانی به شهرکهای صنعتی، فاز تجارت و گردشگری، بخش بندری، مسیرهای مواصلاتی درون منطقه و بزرگراه رشت به انزلی، روستاهای محدوده منطقه می باشند؛ به تشریح برخی اقدامات ستاد در راستای هماهنگی و همافزایی بیشتر و رفع بعضی از مشکلات موجود پرداخت. در ادامه اعضای ستاد نقطه نظرات خود در خصوص عملکرد بهینه ستاد در مدیریت بحران را بیان کرده و در پایان برنامه رژه ماشین آلات و برپایی مانور به منظور هماهنگی در اجرای سریع شرح وظایف در مواجه با برف از سوی اعضای ستاد اجرا گردید.
منبع:روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.