کد خبر : 22966
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان:

جرائم تنها دو درصد بدهی‌های برآوردی کارفرمایان است

جرائم تنها دو درصد بدهی‌های برآوردی کارفرمایان است
مرتضوی:از مبلغ 642 میلیارد تومان بدهی های برآوردی کارفرمایان بابت محاسبات حق بیمه در دوره جدید تنها دو درصد آن یعنی رقمی افزون بر 13 میلیارد تومان را جرائم تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

کیوان مرتضوی با بیان اینکه کارفرمایان استان لغایت شهریورماه سال 1402 بیش از 1865 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند،گفت: در برخی نشست‌ها از سنگینی جرائم بیمه ای سخن گفته می‌شود در حالی که در آخرین بیلان صادره از مجموع 642 میلیارد تومان بدهی‌های برآوردی قابل اعتراض محاسباتی بابت دوره جدید،تنها رقمی افزون بر 13 میلیارد تومان یعنی دو درصد از این میزان بدهی را جرائم تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در ارسال لیست حق بیمه و یا عدم ارائه لیست علت شکل‌گیری این جرائم بیمه ای می‌باشند، افزود: در ضوابط قانونی حتی به منظور رعایت حقوق کارفرما و افزایش نیافتن جرائم او در صورت داشتن اعتراض در مورد بدهی‌های برآوردی به محاسبات، امکان واریز بدهی به حساب سپرده موقت تا بررسی اعتراض در هیات‌های تشخیص مطالبات وجود دارد و در صورت فسخ یا کاهش بدهی مبالغ به کارفرما عودت می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با تاکید بر اینکه عدم تعیین تکلیف بدهی‌ها و گذشت زمان که بعضاً در برخی موارد به چندین سال می‌کشد سبب بیشتر شدن جرائم در مورد بدهی‌های اخطاری و اجرایی می‌شود،افزود: از این رو سهم و نسبت جرائم در بدهی‌های قطعی بالاتر می‌باشد که به مرور و طی زمان شکل گرفته است.
کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف بدهی توسط کارفرما در قالب تقسیط و پرداخت به موقع در سررسیدها،علاوه بر سبک نمودن ماهانه ارقام دیون کارگاه می‌تواند مانع جلوگیری از افزایش جرائم شود از این بستر به منزله راهکاری توسط سازمان برای مساعدت به کارفرمایان یاد نمود.
شایان ذکر است در سالجاری تعداد 2400 کارفرما از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای و 4000 کارفرما از شرایط تقسیط بدهی ها تاکنون بهره برده‌اند.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.