کد خبر : 22601
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

امنیت غذایی در کنار امنیت مرزهای کشور حایز اهمیت است

امنیت غذایی در کنار امنیت مرزهای کشور حایز اهمیت است
صالح محمدی:دهه فجر فرصتی برای معرفی فعالیت‌های تامین کنندگان امنیت غذایی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی است که رشادت‌های تامین‌کنندگان امنیت غذایی به جامعه معرفی شود و تلاش‌ها و زحمات دولت سیزدهم و فرصت‌هایی را که از این طریق ایجاد شده بازنشر شود.
دکتر صالح محمدی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اعضای استانی کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان گیلان که صبح امروز با حضور رئیس ستاد دهه فجر استان گیلان و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گيلان و ساير اعضای اين کمیته برگزار شد،گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد مردمی و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و پس از انقلاب نیز در مدیریت و پشتیبانی از جنگ حضور داشته و در همه عرصه‌ها کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.
وی افزود: در عمران و آبادانی و پشتیبانی از جنگ رشادت‌هایی در تاریخ انقلاب اسلامی از سوی جهاد کشاورزی ثبت شده و اکنون در جنگ اقتصادی جهادگران سازمان جهاد کشاورزی همان سنگرسازان بی‌سنگر هستند و در بحث امنیت غذایی فعالیت می‌کنند.
محمدی به تعبیر مقام معظم رهبری به اینکه امور کشاورزی جزء امورات درجه یک کشور است، اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی در کنار امنیت مرزهای کشور حایز اهمیت است و خانواده جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی در کنار کمبود اعتبارات،جنگ‌های پیرامونی و تحریم‌های ناجوانمردانه که بخش کشاورزی را درگیر کرده است،فعالیت و تلاش می‌کند و از زیرساخت‌های بخش کشاورزی که باید آن را به آیندگان تحویل دهد حفاظت می‌کند.
وی یادآور شد: ایام الله دهه فجر فرصتی است که رشادت‌های تامین‌کنندگان امنیت غذایی به جامعه معرفی شود و تلاش‌ها و زحمات دولت سیزدهم و فرصت‌هایی را که از این طریق ایجاد شده بازنشر شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان به تکمیل راه‌آهن شمال به جنوب به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت کشور اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه سبب می‌شود گیلان در ارتباط با اوراسیا پیشتاز باشد.
صالح محمدی به مجوزهایی که اخیراً توسط سازمان جهاد کشاورزی در بخش کسب و کار صادر شده است،اشاره و تصریح نمود: با صدور این مجوزها در آینده تولیدات استان به 2.5 برابر می‌رسد و قسمت اعظم این مجوزها در بخش پرورش آبزیان، احداث گلخانه‌ها و  صنایع تبدیلی است.
وی بیان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت، تجلیل از تولیدکنندگان برتر واحدهای تخصصی و معرفی تولیدات دامی و گیاهی از جمله برنامه‌هایی است که توسط کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان اجرا خواهد شد و به ایجاد نگاه توام با علم و دانش در اجرای این برنامه‌ها تاکید نمود.

منبع: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.