کد خبر : 22497
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

در مراسمی باشکوه؛

برگزاری یادواره شهدای محلات منطقه آزادانزلی

برگزاری یادواره شهدای محلات منطقه آزادانزلی
یادواره شهدای محلات منطقه آزاد انزلی به میزبانی مسجد جامع گلشن و در جوار گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

ویژه برنامه “به خون شهدا زنده‌ایم”؛ یادواره شهدای محلات منطقه آزاد انزلی در راستای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید والا مقام استان گیلان و با حضور باشکوه خانواده های معظم شهدا، یادگاران دفاع مقدس، مسئولین و کارکنان سازمان و ساکنین منطقه برگزار شد.
دکتر محمدسجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: آرامش امروز را مدیون خون شهدا هستیم و شهدا حاضر و ناظر هستند.
وی با اشاره به آیه ۱۶۹ از سوره مبارکه آل عمران تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه تاکید فرموده: “کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند،مرده مپندارید بلکه آنها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند”.
سیاهکارزاده با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید تلاش کنیم،گفت: نورانیت مسیر شهدا باید سرلوحه همه امور در زندگی روزمره ما باشد.
همچنین در این مراسم سردار حمزه فلاح از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار کرد:همانطور که نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی پررنگ بود در جامعه امروز نیاز داریم نقش روحانیت در زمینه آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان پررنگ شود.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز امنیت فقط در حوزه نظامی خلاصه نمی‌شود، اظهار کرد: امنیت در حوزه های متعدد تعریف می‌شود که یکی از این حوزه ها، حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: زوج های جوان و خانواده‌ها باید آگاه باشند تا بتوانند نسل آینده را در مسیر صحیح  و درست تربیت کنند.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی، تولیت امام‌زاده صالح (ع) تهران با تبریک ماه رجب اظهار کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهار عبودیت و بندگی هستند.
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی تصریح کرد: تسبیحات بر تسلیحات پیروز است و این را در جنگ تحمیلی دیدیم که جوانان این مرز و بوم به قوت ایمان در برابر دشمن سرتاپا مسلح ایستادند.
تولیت امام زاده صالح (ع) تهران با تاکید بر اینکه آیات قرآن سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی ما باشد، گفت: نمونه‌های زیادی از پیروزی اراده الهی در قرآن وجود دارد از آن جمله فرعون که ادعای خدایی داشت ولی با اراده الهی به زیر کشیده شد.
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی تصریح کرد: شیطان در آخر الزمان احساس تنگنا می کند لذا هر چه در چنته ظلمت دارد رو می‌کند.
وی با بیان اینکه فضای رسانه یکی از ابزارهایی است که در صورت غفلت،یکی از ابزارهای دست ابلیس می‌تواند باشد،گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ شبکه علیه نظام شیعه مشغول ترویج هستند و این سرعت گرفتن مسیر انحراف شیطان است و نباید از آن غافل باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در آخر الزمان بسیار توصیه شده حفظ دین است،افزود: اینکه انسان بتواند از دین خود در آخرالزمان مراقبت کند بسیار دشوار است و  خداوند متعال در آیه ۱۰۲ سوره مبارکه آل عمران تاکید فرموده که باید مراقبت کنیم تا مسلمان بمیریم.
اجرای گروه سرود ضحی و مدیحه‌سرایی ذاکر اهل بیت، ابوذر بیوکافی و شعرخوانی مجتبی حاذق از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.