کد خبر : 22428
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

تیمار و رها‌سازی نگین سفید تالاب‌های گیلان

تیمار و رها‌سازی نگین سفید تالاب‌های گیلان
عشوری:تالاب‌های استان گیلان مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش در کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

حمزه عشوری گفت:دو قطعه پرنده حفاظت شده شامل قوی فریادکش و باکلان بزرگ‌ که توسط دوستداران طبیعت به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود، پس از تیمار و آماده‌سازی در یکی از تالاب‌های استان رهاسازی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بر اساس قانون شکار و صید هر گونه شکار و یا زنده‌گیری حیات وحش از جمله پرندگان وحشی جرم بوده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است، از دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه شکار و صید،موارد را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه محیط‌بانی گزارش دهند.
عشوری افزود:دوستداران حیات وحش و محیط بانان بصورت شبانه‌روزی با حضور در مناطق تحت مدیریت و تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان،امرحفاظت از قوها و سایر پرندگان مهاجر زمستان گذران را تا پایان فصل مهاجرت و  برگشت برعهده دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان اظهار داشت:این پرندگان از کلینیک بازپروری حیات وحش در پارک طبیعت پردیسان تهران که زیر نظر مرکز مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد پس از تیمار و اطمینان از سلامتی به استان گیلان جهت رهاسازی به زیستگاه طبیعی شان انتقال داده شد.
عشوری با اعلام اینکه تالاب‌های استان گیلان مهم‌ترین زیستگاه زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش در کشور هستند،اضافه کرد: استان گیلان همه ساله بخشی از جمعیت اصلی قوهای فریادکش حوزه خزر را، پذیرا است و قوها و غازها با پناه آوردن به شبکه ای از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، با آرامش زمستان گذرانی می‌کنند.
قوی فریادکش دارای جثه بزرگتری نسبت به دیگر اعضای این خانواده است و از بزرگ‌ترین و زیباترین پرندگان آبزی جهان به شمار می‌رود این پرندگان مانند دیگر اعضای خانواده اردکیان گیاهخوار هستند و از گیاهان آبزی تغذیه می‌کنند. آنها موجودات ریز زیرآبی و به ندرت ماهی‌ها را نیز می‌خورند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.