کد خبر : 22350
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خمام برگزار شد؛

پیشرفت جوامع به واسطه توجه به امر کتاب و کتابخوانی مسیر است

پیشرفت جوامع به واسطه توجه به امر کتاب و کتابخوانی مسیر است
تقوی:همه کسانیکه مسئولیتی در کشور و در مناسب متعدد دارند به واسطه مطالعه کتاب به این جایگاه رسیده اند و در نتیجه مدیون کتاب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خمام با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ حسن آدمیت، فرماندار شهرستان خمام؛ کبری محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ معاونین فرماندار خمام؛ رئیس اداره آموزش و پرورش، نماینده شهرداری، اعضای شورای اسلامی، اعضای انجمن و چهره های فرهنگی در فرمانداری خمام برگزار شد.
همه مسیرهای رشد و توسعه از فرهنگ مطالعه می گذرند
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که با هدف رفع مشکلات کتابخانه های عمومی خمام برگزار شد، با تبریک انتصاب حسن ادمیت به عنوان فرماندار شهرستان، به اهمیت موضع فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پرداختن به موضوع مهم ترویج خواندن را تنها راه برون رفت از مشکلات متعدد و معضلات اجتماعی عنوان کرد.
یاسر تقوی با بیان اینکه ما باید برای رشد فکری به کتاب مراجعه کنیم و همه مسیرهای رشد و توسعه از فرهنگ مطالعه می گذرند بر ضرورت توجه بیش از پیش به این موضوع سخن گفت.
تقوی با بیان اینکه برای انجام اقدامات موثر در مقوله های مختلف اگر آگاهی مردم و جامعه را با فرهنگسازی افزایش ندهیم آن اقدام عقیم خواهد ماند، به تجربه کشورهای توسعه یافته در مسیر پیشرفت آن کشورها اشاره کرد و گفت: پیشرفت جوامع به واسطه توجه به امر کتاب و کتابخوانی مسیر شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین کتاب و کتابخوانی را محور رشد انسان برشمرد و گفت: همه کسانیکه مسئولیتی در کشور و در مناسب متعدد دارند به واسطه مطالعه کتاب به این جایگاه رسیده اند و در نتیجه مدیون کتاب هستند.
سرانه فضای مطالعاتی گیلان کمتر از 1 متر برای هر 10 نفر است
وی در ادامه صحبت های خود شهرستان خمام را مستعد ایجاد فضاهای جدید کتابخانه ای در مناطق مختلف شهری و روستایی عنوان کرد و ظرفیت های فراوان این شهرستان را به واسطه حضور چهره های اثرگذار مورد تاکید قرار داد.
یاسر تقوی بار دیگر کمبود سرانه فضای مطالعه در گیلان در مقایسه با استاندارد ملی و جهانی در گیلان را از مهمترین مشکلات در حوزه کتاب داست و گفت: این سرانه امروز در گیلان کمتر از 1متر به ازای 100 است در حالیکه باید 8متر به ازای 100 نفر باید باشد.
تقوی ایجاد کتابخانه های عمومی، راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در مناطق روستایی و فاقد کتابخانه را از راهکارهای رفع این کمبودها توصیف کرد و از آمادگی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی برای تامین تجهیزات، منابع و نیروی کتابدار این کتابخانه ها در کمترین زمان ممکن خبرداد.
حسن آدمیت، فرماندار خمام در این جلسه کتاب و کتابخوانی را موجب کاهش آسیب های اجتماعی و رشد آگاهی های اجتماعی توصیف کرد و با بیان اینکه همگی باید برای رشد سرانه مطالعه در خمام تلاش کنیم از راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار در شهرستان به عنوان یکی از راه کارهای عملی در این حوزه یاد کرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست نیز، کبری محمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خمام ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام، در خصوص برنامه های آتی این مجموعه تا پایان سال توضیحاتی ارائه کرد.

 

 

 

منبع:روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.