کد خبر : 22227
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران:

هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی در شرکت فرودگاه‌ها وجود ندارد

هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی در شرکت فرودگاه‌ها وجود ندارد
شاه نظری:حتی یک نفر از خانواده 37 هزار نفره شرکت فرودگاه‌ها از بیمه تکمیلی خارج نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينکه طرح قانون خاص مراحل پاياني خود را سپري مي‌کند، گفت: اين قانون توسط قانون‌گذار مصوب شده و هيچ‌کس نمي‌تواند مانع اجراي آن شود. در همين راستا براي اجراي اين قانون، نظام پرداخت قانون خاص بايد به تاييد شوراي حقوق و دستمزد برسد.

همت‌علی شاه‌نظری در پنجاهمین برنامه مهمان هفته، درباره طرح قانون خاص که مطالبه اغلب کارکنان شرکت فرودگاه‌ها است، اظهار کرد: در بدو ورود کاپیتان نخجوانی، کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسید و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی در خصوص جزئیات آن ظرف مدت یک ماه اعلام نظر کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حقوق و دستمزد در خصوص قانون خاص گفت: در این جلسه تا حدودی ابهامات درباره نظام پرداخت این قانون برطرف شد و امیدواریم در جلسات بعدی به نتایج خوبی برسیم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند مانع اجرای قانون خاص شود، گفت: قانون خاص مصوبه قانون‌گذار است و دستگاه‌هایی نظیر شرکت ملی نفت، سازمان صنایع و توسعه معدنی،شرکت شهرک‌های صنعتی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و دانشگاه‌ها از آن بهره‌مند هستند و سازمان هواپیمایی کشوری و شهر فرودگاهی حضرت امام(ره) نیز به‌دنبال الگوبرداری از آیین‌نامه قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها هستند.

شاه‌نظری با اشاره به بهره‌مندی قانون خاص از ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی، گفت: تمام مواردی که نیروی انسانی از بدو ورود تا بازنشستگی با آن سروکار دارد در قانون خاص در نظر گرفته شده و ضمن در اختیار داشتن نظام پرداخت خاص،نه تنها شاهد عدالت در پرداخت به کارکنان خواهیم بود بلکه بازنشستگان نیز از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اداره یک شرکت دولتی با مقررات عمومی دولت کار دشواری است، گفت: این شرکت به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی با اجازه قانون می‌تواند از منابع خود استفاده کند تا باری از دوش دولت بردارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها درخصوص ابهامات اخیر که در بحث بیمه بوجود آمده بود، اظهار کرد: ما یک خانواده 37 هزار نفره شامل بازنشستگان، نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و حجمی هستیم اما امسال بیمه مرکزی اعلام کرد، دستگاه‌هایی که بیش از 20 هزار نفر تحت پوشش دارند ملزم به رعایت ضوابط و مقررات جدید هستند.

شاه‌نظری با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای کارکنان در خصوص تعرفه جدید بیمه تکملی گفت: خوشبختانه برای انواع مختلف قراردادها و افراد تحت تکفل‌شان راهکار قانونی پیدا شد تا تمام اعضای خانواده شرکت فرودگاه‌ها از بیمه تکمیلی بهره‌مند باشند.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای مقابله با پدیده فرار مغزها

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها در خصوص مهاجرت برخی متخصصان گفت: این پدیده ناخوشایند مختص شرکت فرودگاه‌ها نیست بلکه در سایر دستگاه‌ها نیز مشاهده می‌شود اما باید پذیرفت که کارکنان این شرکت متناسب با تورم موجود، اوضاع معیشتی مطلوبی ندارند.

شاه‌نظری تصریح کرد: اجرای قانون خاص به‌دلایل مختلف دست شرکت را باز می‌گذارد تا با پرداخت‌های عادلانه در مسیر جلب رضایت خاطر کارکنان و بازنشستگان گام بردارد.

فرهنگ سازمانی شرکت فرودگاه‌ها بازتعریف می‌شود

وی ضمن ارزیابی فرهنگ سازمانی موجود در شرکت فرودگاه‌ها گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی موجود، باعث شده تا نه تنها در این شرکت، بلکه در اغلب دستگاه‌ها شاهد فرهنگ سازمانی ایده‌آل نباشیم. این درحالی است که مقوله فرهنگ سازمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای تحقق آن برنامه داشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به فعالیت شورای فرهنگی در این شرکت گفت: موضوعات خوبی به تصویب این شورا رسیده اما باید در نظر داشت که در روابط بین کارکنان و دستگاه باید بازبینی شود و برای داشتن فرهنگ سازمانی مطلوب باید با صبر و برنامه‌ریزی، به بازتعریف برخی مفاهیم بپردازیم.

انجام کارها در اتاق شیشه‌ای!

شاه‌نظری ضمن تاکید بر لزوم شفافیت در انجام امور گفت: یکی از فرایندهای سیستم اداری BPMS است که متقاضیان با استفاده از آن می‌توانند از ابتدا تا انتهای کار خود را مشاهده کنند و بدانند که کار در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم در آینده نزدیک این قابلیت را خواهد داشت تا بازنشستگان نیز برای درخواست مهمانسرا در شهرهای مختلف به آن مراجعه کنند.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها درخصوص وضعیت بانوان شاغل در شرکت فرودگاه‌ها گفت: خوشبختانه بانوان شاغل در این شرکت از توانمندی و شایستگی خاصی برخوردار هستند و به شخصه در هر لباس مسئولیتی که باشم سعی بر استفاده حداکثری از توان بانوان دارم.

شاه‌نظری ضمن تکذیب برخی ابهامات مبنی بر وجود تبعیض جنسیتی گفت: همه چیز در این شرکت مبتنی بر شایستگی و توانمندی افراد است و ارتقای شغلی هیچ ارتباطی با جنسیت ندارد.

اجازه شناور شدن ساعت کار به دستگاه‌ها داده شده نه کارمندان!

شاه‌نظری درباره بخشنامه شناورشدن ساعت کار و نارضایتی برخی کارکنان، گفت: اول باید این موضوع تبیین شود که قانون‌گذار اجازه شناورسازی ساعت کار را به دستگاه‌ها داده است نه کارمندان. اگر قرار بود این اختیار به کارکنان داده شود که بین ساعت 7 تا 9 در محل کار حاضر شوند، با بی‌نظمی مواجه می‌شدیم و کیفیت امور تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه ما همواره منافع کارکنان را مدنظر قرار داده‌ایم، تاکید کرد: 44 ساعت کار در هفته و 176 ساعت کار در ماه از سوی قانون‌گذار تعریف شده و در شرکت فرودگاه‌ها با استفاده از خرد جمعی به نظری واحد درخصوص تعیین ساعت کاری رسیده ایم و طبیعی است که نمی‌توان رضایت خاطر همه افراد را در برخی مباحث جلب کرد اما باید مطیع قانون بود.

کارکنان برای ورزش نیاز به مرخصی استحقاقی ندارند

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه کارکنان شرکت در هفته چهار ساعت می‌توانند ورزش کنند، گفت: برای ورزش کردن در زمان اداری نیاز به مرخصی استحقاقی نیست.

شاه‌نظری درخصوص موضوع انتقال و ماموریت کارکنان شرکت گفت: برای انتقالی گرفتن باید محل خدمت مقصد و نیرو هر دو اعلام رضایت کنند، این درحالی است که منتقل شدن به کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست اما مامور شدن و بازگشت در زمان مشخص مانعی ندارد.

چرا فرایند تبدیل وضعیت کارکنان طولانی شد؟

وی با بیان اینکه فرایند تبدیل وضعیت طولانی نیست، گفت: این کار زمان زیادی نمی‌طلبد اما سامانه‌ها کمی با وقفه مواجه شده بود و به همین دلیل شاهد طولانی شدن این فرایند بودیم.

شاه‌نظری که به تازگی به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها منصوب شده در پایان با اشاره به موقعیت شغلی جدید خود، گفت: ما با انسان‌ها سروکار داریم و اعتقاد دارم با رفتار خود موجب بهبود روابط کارکنان با دستگاه می‌شویم. در چارچوب قانون به‌دنبال بهبود رفاهیات و اوضاع معیشتی و اجرای مطالبات کارکنان شرکت فرودگاه‌ها از جمله قانون خاص هستیم.

منبع:روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.