کد خبر : 22080
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

نشست مدیران کل کانون پرورش فکری و پست استان گیلان:

خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار شتاب می‌گیرد

خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار شتاب می‌گیرد
در صورت مشارکت ناشران ارسال کالا‌های فرهنگی برای مخاطبان روستایی و مناطق کم‌برخوردار با استفاده از «پست مستقیم» برعهده می‌گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

طی نشست مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پست استان گیلان، بر لزوم افزایش گستره مخاطبان و خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار تاکید‌ شد.

در این نشست که به منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل صورت‌گرفت، افزایش گستره فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار در اولویت قرار‌ داشت.

تسریع در امر خدمات‌رسانی به آینده‌سازان ضرورت‌ دارد
مدیر‌کل کانون استان گیلان در این نشست، از فرصت‌سازی برای آینده‌سازان، درارتباط با فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کتاب‌محور و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی این مجموعه سخن‌ گفت.
سید‌جلیل میرعظیمی در این میان، به خدمات‌رسانی 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، 4 کتاب‌خانه پستی، 2 مرکز فرهنگی هنری فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های خاص)، 4 کتابخانه پستی و 4 مرکز سیار شهری و روستایی کانون در شهر‌های رشت، آستارا و بخش‌های زیاز و رستم‌آباد شهرستان‌های رودسر و رودبار اشاره و این مهم را گامی درجت تحقق عدالت، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی عنوان‌کرد.
وی هم‌چنین، فعالیت‌های بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصتی برای ارایه‌ خدمات فرهنگی به مخاطبانی که به مراکز ثابت و سیار این مجموعه دسترسی ندارند، دانست و از راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های کلاسی کانون در مدارس مناطق کم‌برخوردار صحبت‌ نمود.
وی برهمین اساس نیز تسریع در امر خدمات‌رسانی به مخاطبان مکاتبه‌ای کتاب‌خانه‌های پستی و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون را دارای اولویت ‌قلمداد‌ و با اشاره به مشارکت اداره ‌کل پست استان گیلان در ایجاد پل‌های ارتباطی میان مربیان و مخاطبان‌ گفت: تعمیق این همکاری‌ها، نقش غیر‌قابل انکاری در دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار به آموزه‌های مربیان و بهره‌گیری از هدایت و راهنمایی‌های آنان داشته و دارد.
مدیر‌کل کانون استان گیلان ضمن اشاره به حضور مستمر مربیان کانون در مناطق کم‌برخوردار افزود: برای کاهش فاصله‌ها و کیفیت و کمیت‌بخشی به خدمات فرهنگی، از تعامل هرچه‌بیش‌تر با اداره‌ کل پست استان گیلان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارآمد و هم‌گام با فن‌آوری‌های روز این مجموعه استقبال‌ می‌کنیم.
کاهش فاصله‌ها به توسعه‌یافتگی روستا‌ها کمک‌ می‌کند
مدیر‌کل پست استان گیلان هم طی این نشست با مثبت‌ارزیابی‌کردن همکاری‌‌های مشترک، به اهمیت جذاب‌سازی برنامه‌ها و افزایش طیف مخاطبان اشاره و پاسخ‌گویی به خواسته‌های نسل کودک و نوجوان در سایه تولید محتوا و تولید نرم‌افزار‌های مناسب برای این نسل را خواستار‌ شد.
محمد‌حسین هوشنگی با بیان‌این‌که نسل امروز نیاز‌مند تخلیه هیجان‌ها و محتوای جذاب است، خاطر‌نشان‌کرد: ضرورت‌دارد، اقدام‌لازم برای پاسخ‌گویی ‌مدیریت‌شده به این خواسته فراهم‌ شود،
وی در تشریح این موضوع به ارایه اپلیکشین و بازی‌های مناسب رایانه‌ای اشاره‌ و افزود: بهره‌گیری از فن‌آوری‌های و کاهش فاصله‌ها، نقش به‌سزایی در دست‌یابی به این مهم دارد.
هوشنگی در همین‌زمینه به نقاط مشترک کانون پرورش فکری و پست استان گیلان در خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان و توجه به مناطق روستایی و کم‌برخوردار پرداخت و با بیان‌این‌که بیش از 200 دفتر ITC در سطح استان می‌تواند بستری برای ارایه فعالیت‌های فرهنگی و دسترسی سریع و آسان کودکان و نوجوانان به منابع مطالعاتی و آموزه‌های مربیان کانون فراهم‌ کند، افزود: این مهم به توسعه‌ روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار کمک‌ می‌کند.
مدیر‌کل پست استان گیلان هم‌چنین، از چاپ و انتشار تمبر به‌عنوان فرصتی مناسب برای جذاب‌سازی برنامه‌ها یاد‌ و با بیان‌این‌که از تمبر به‌عنوان دانشنامه و نقطه آغاز فعالیت‌های تحقیقی شمرده‌ می‌شود، تصریح‌ نمود: این محصول، امکانی برای تبادل فرهنگی و انعکاس بین‌المللی رویداد‌ها فراهم‌کرده و می‌تواند به‌عنوان ابزاری در تعامل سازنده کانون و پست مورد استفاده قرار‌ گیرد.
اعلام‌ آمادگی برای برپایی نمایشگاه‌های مشترک در سطح شهر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده‌ محور و هم‌چنین، خدمات‌رسانی در قالب‌های «پست مستقیم» و «پست جواب‌قبول»، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان هوشنگی مورد‌تاکید‌ قرار‌ گرفت.
مدیر‌کل پست استان گیلان ادامه داد: در صورت مشارکت ناشران و فعالان فرهنگی، ارسال کالا‌های فرهنگی برای مخاطبان روستایی و مخاطبان مناطق کم‌برخوردار را با استفاده از «پست مستقیم» برعهده می‌گیریم.

وی افزود: فراهم‌سازی امکان نظر‌سنجی از مخاطبان و چراغ‌راه قراردادن این دیدگاه‌ها نیز رهاورد استفاده از «پست جواب‌ قبول» است و در این مسیر برای استفاده از این فرصت سازنده تلاش می‌کنیم.
این مسئول درهمین‌حال، آمادگی اداره پست برای استفاده از بروشور فعالیت‌های کانون بر «رسید‌های‌چاپی مشتریان» را یادآور‌ شد و این حرکت را فرصتی برای معرفی هرچه‌بیش‌تر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان عنوان‌ کرد.
وی در پایان با استقبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک اداره های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پست استان گیلان ابرار امید‌واری ‌کرد که این مهم امکان خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر به مخاطبان را فراهم‌ نماید.

منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.