کد خبر : 22191
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

درصد جوجه‌ریزی‌ها در گیلان توسط شرکت‌های زنجیره انجام شده‌ است

درصد جوجه‌ریزی‌ها در گیلان توسط شرکت‌های زنجیره انجام شده‌ است
دکتر صالح محمدی:ظرفیت واحدهای مرغ مادر گوشتی در حال تولید و پرورش حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر صالح محمدی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۰۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام شده ‌است.
وی جوجه‌ریزی در آذرماه امسال را افزون بر ۱۲ میلیون و ۳۷۳ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به آذرماه پارسال ۲۵.۹ درصد افزایش یافته و عملاً تولید بیشتر خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه، ۶۴ درصد جوجه‌ریزی‌ها در استان توسط شرکت‌های زنجیره انجام شده‌ است، اضافه کرد: قیمت تمام شده در زنجیره‌ها پایین‌تر از مرغداران مستقل است از این‌رو می‌توانیم در قیمت مصوب تنظیم بازار (۸۰ هزار تومان) مدیریت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت واحدهای مرغ مادر گوشتی در حال تولید و پرورش حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است، اضافه کرد: میانگین تولید لاشه در کشتارگاه‌های استان در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۵۵۰ تن در روز است که تقریباً روزانه به طور میانگین ۳۰۱ تن گوشت مرغ تولید و وارد بازار و توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه در زمان حاضر، مشکلی به لحاظ تامین مرغ در استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: جوجه‌ریزی در بهمن ماه مهم است و نتیجه آن را در ایام نوروز مشاهده خواهیم کرد از این‌رو باید با کنترل جوجه‌ریزی در این ماه نسبت به تامین نیاز استان، مسافران و استان‌های دیگر طی ماه‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین نهاده‌ها در گیلان وجود ندارد، اضافه کرد: طی تابستان مشکلاتی برای تامین نهاده وجود داشت اما الان این موضوع مرتفع شده و کنجاله سویا، ذرت و جو به اندازه کافی از طریق شرکت‌های خصوصی و پشتیبانی در اختیار مرغداری‌ها و زنجیره‌ها قرار می‌گیرد.

منبع:روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.