کد خبر : 21992
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

فعال سیاسی، اجتماعی؛

باید در مدیریت، نگاه کلان در حوزهای مختلف ایجاد نمود

باید در مدیریت، نگاه کلان در حوزهای مختلف ایجاد نمود
دکتر مهدی فلاح: اگر رایزنی های سیاسی در جوامع نباشد آن کشور نمی تواند مولفه اقتصادی خود را پویا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر مهدی فلاح در حضور جمعی از بانوان فعال اجتماعی شهر رشت گفت :تعادل و تناسب در انسان بسیار مهم است و خداوند ما را چنین آفریده است و اگر چنین نباشد، نقصی وجود دارد و اکنون جامعه ما درگیر چنین بحرانی است و آن عدم تناسب و تعادل در امور اجرایی است.

مدیر فرهنگی سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در تمام دنیا حکمرانی بر مبنای قدرت تعبیه میشود، بعضی از جوامع قدرت را در اقتصاد می بینند، مثل چین ، ژاپن و کره و از لحاظ اقتصادی حرف اول را در دنیا می زنند که حتی آمریکایی که خود را یک ابر قدرت می داند را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی در خصوص مولفه های دیگر قدرت افزود: حال باید ببینیم، آیا تنها مولفه قدرت، اقتصاد است؟ خیر، مولفه سیاسی هم وجود دارد.
اگر رایزنی های سیاسی در جوامع نباشد آن کشور نمی تواند مولفه اقتصادی خود را پویا کند و در واقع پویایی اقتصادی با روابط سیاسی به دست می آید‌.
دکتر مهدی فلاح درباره قدرت فرهنگی نیز گفت : قبل از آن که محصولات کشورهای کره و چین وارد بازار شوند اول فیلم های کره ای و ژاپنی وارد بازار می شوند تا جوامع با فرهنگ این کشورها آشنا شوند و به دنبالش محصولات ال جی و سونی وارد بازار می شوند. یعنی اول فرهنگشان را به خورد ملتها می دهند و سپس محصولاتشان را عرضه می کنند.
این فعال سیاسی اجتماعی در خصوص نقش رسانه در انتقال فرهنگ گفت: ما ابتدا باید از طریق قدرت رسانه ها فرهنگ خود را به کشورهای هدف انتقال دهیم و سپس به فکر صادرات باشیم‌ همانطور که کشورهای پیشرفته صنعتی که از رسانه ها نهایت استفاده را نمودند تا به هدف برسند.
این نکاتی است که باید به صورت کلان و کلیدی به آن پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.