کد خبر : 22025
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

در آئین اختتامیه جشنواره یوالیتی کشور فرانسە،

کسب دیپلم افتخار جشنواره یوالیتی کشور فرانسه توسط کارگردان گیلانی

کسب دیپلم افتخار جشنواره یوالیتی کشور فرانسه توسط کارگردان گیلانی
مهرداد محب علیزاده،کارگردان فیلم " زرد،قرمز "موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

فیلم “زرد ،قرمز “،روایتگر بخشی از بحران‌های جوامع کنونی چون سرگشتگی،شکاف طبقاتی ،بیماری‌های روحی روانی و تجمع زباله های متعفن در حاشیه ی محل زندگی انسان‌ها است .شخصیت اصلی فیلم با افراد حاشیه‌نشین و کپرنشین در کنار حیواناتی که در محل دفن زباله‌ها زندگی می‌کنند، همزیستی دارد. اما شبی بر اثر یک حادثه مسیر زندگی اش عوض می‌شود.
این جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه یک جشنواره فرانسوی است ۴۰۰ فیلم از ۵۱ کشور برای شرکت در جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی اولیه ۵۰ فیلم انتخاب و برای هفت نفر از سینماگران و هئیت ژوری برای گزینش نهایی از بین فیلم‌ها ۱۶ فیلم در بخش نهایی برای رقابت انتخاب شدند .فیلم زرد قرمز یکی از ۱۶ فیلم بود که دیپلم افتخار به کارگردان فیلم مهرداد محب علیزاده از ایران اهدا شد.
در فیلم ” زرد، قرمز “فرهاد رحمانزاده ،محمد یوسف راد، امیررضا صادقی ایفای نقش می‌پردازند.
سایر بازیگران این فیلم :یاسمن محمد زاده، حمیدرضا پوررضا،معصومه معانی،فاطمه مهدی زاده،شایان علی پناه ،مهیار عباسی،محمد حقی،شهناز قلی پور، فردین اسماعیلی،میلاد قاسمی و ابولفضل پورغفاری می‌باشند.
همچنین دیگر عوامل اجرایی این فیلم عبارتند از :مهرداد محب علیزاده (نویسنده و کارگردان)،سبحان فرزانه (تصویر بردار) ،تدوین (محمد زارعی)،صدا بردار (علیرضا دریا دل) بهرام سربازی (طراح صحنه و لباس) ،علی کاظمی (گریم)،شهناز قلی پور (تولید)،عسل محمدزاده (منشی صحنه)، ماهان نظام دوست (عکاس)، آزیتا سایه بان، مهیار عباسی (دستیاران کارگردان)،ماکان وارسته ،فردین اسماعیلی (دستیاران تصویر) ،روزبه موحدی (دستیار صدا )، وحید ارباب ، محمد ایزدی (دستیاران صحنه و لباس)،یاسمن محمدزاده (دستیار گریم )،حمیدرضا پوررضا (دستیار تولید) ،علی عابدین زاده (تدارکات) می‌باشند .
“مهرداد محب علیزاده ” مدیر مسئول قدیمی ترین آموزشگاه سینمایی در گیلان با عنوان( گیلانای سابق) در گیلان تاسیس سال 1380، فارغ التصیل فیلم‌سازی از دانشگاه جامع شهید حکیم تهران،کارشناس هنری و بازنشسته اداره کل کمیته امداد استان گیلان،ناظر تئاتر خیابانی سازمان فرهنگی شهرداری رشت در سال 98 می باشد و نویسندگی و کارگردانی نمایش های صحنه ایی:( گرگ دهکده ،سرزمین مرداب، نقصه جنگل،درخت)، و کارگردانی نمایش‌های (سربداران:نوشته محمدعلی نجفی،حر: نوشته عباس فرح بخش،خون سبز:نوشته اسماعیل سلطانیان،پرده برداری: نوشته محمد کاسبی،پدران پسران شان را دوست دارند نوشته ی:مهرداد بهزادی ،با من مثل دریا نوشته ی :جواد کاسه ساز و همچنین دراماتورژ: موبی دیک به کارگردانی مهیار وقاری، نویسنده اولین سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان را برای شبکه باران و بیست و نه آیتم نمایش کوتاه تلویزیونی در شبکه باران را برعهده داشته است.
مهرداد محب علیزاده نویسنده و کارگردان فیلم‌های کوتاه: امتحان،سمفونی شلوار ،آقای پروفسور،انعکاس،اسید،کودک و قزاق: پخش شده از شبکه گیلان و شبکه سراسری آی فیلم ،شیر زنان جنگل: پخش شده از آی فیلم و شبکه استانی گیلان،سوگند:پخش شده از شبکه استانی گیلان ،کیک تلخ:پخش از شبکه استانی گیلان،دشکنه :پخش از شبکه گیلان و شما،شغال :پخش در شبکه‌های استانی گیلان و شبکه شما و استان‌های کشور است.
فیلم کوتاه “کو‌دک و قزاق “که در خصوص حواشی قیام میرزا کوچک جنگلی می‌باشد تا کنون در دو شهر آمریکا و یک شهر هند به مدت یکماه اکران آنلاین داشته است و در ۱۲ جشنواره بین المللی و داخلی راه پیدا نموده است.
همچنین مهرداد محب علیزاده ساخت فیلم بلند داستانی (مهمان ناخوانده) و فیلم کوتاه (زرد ،قرمز) را نیز در کارنامه هنری خود دارد.
از دیگر فعالیتهای محب علیزاده می‌توان:نویسندگی و کارگردانی موزیک ویدئوهای (مادر،نگین پدر،ستارگان آسمان رشت و کیک تلخ) و همچنین ️نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های خیابانی:( اعتراض ،مهمان رشت،شاید برای شما اتفاق بیفتد،آهنگ صورتی ،نقشه‌هایی برای عروس) را نام برد.
وی فعالیتهایی چون:برگزاری ورکشاپ‎‌های کوتاه مدت توسط بزرگان تئاتر و سینما در رشت،نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌های کوتاه ،لباس سنتی،نمایش خیابانی، نمایش آیینی سنتی گیلانی را نیز بر عهده داشته است.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.