کد خبر : 21976
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

استاندار گیلان:

افزایش مشارکت در انتخاب از مسیر اعتلای آگاهی عمومی دنبال شود

افزایش مشارکت در انتخاب از مسیر اعتلای آگاهی عمومی دنبال شود
شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات نسبت به ارائه بسته‌های تشویقی ویژه همچون اینترنت رایگان ، نیم بها برای فعالان این بخش اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

استاندار گیلان حرکت در مسیر تبیین شده از سوی رهبر انقلاب را ضروری دانست و گفت:وظیفه ما فراهم آوردن شرایط کافی برای آگاهی بخشی به مردم است تا شاهد افزایش مشارکت اجتماعی در این عرصه سرنوشت ساز باشیم.
اسدالله عباسی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با ابراز تاسف از حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی هربار شدیدتر از قبل برای نابودی ایران اسلامی تلاش می‌کنند و تمام قوای خود را برای اجرای سیاست‌های پلید و غیرانسانی خود به کار می‌بندند.
وی ناامیدی و دلسردی از آینده کشور را هدف اصلی دشمنان خارجی و داخلی خواند و افزود: امروز فتنه افکنی دشمنان بر موضوع انتخابات متمرکز شده، چنانکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمنان در انتخابات است.
عباسی خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب چهار محور مهم مشارکت، امنیت،سلامت و رقابت انتخاباتی را مطالبه کردند و حضور نیروهای انقلابی در انتخابات را موجب امیدواری بدنه اجتماع خواندند.
نماینده عالی دولت در گیلان حرکت در مسیر تبیین شده از سوی حضرت آیت الله خامنه ای را ضروری دانست و تصریح کرد: وظیفه ما فراهم آوردن شرایط کافی برای آگاهی بخشی به مردم است تا شاهد افزایش مشارکت اجتماعی در این عرصه سرنوشت ساز باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت شورای اطلاع‌رسانی در مسیر روشنگری و اطلاع رسانی هوشمندانه، گفت: لازم است برنامه‌هایی مدون و اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات در این شورا مصوب نماییم.
وی با تقدیر از رسانه‌های رسمی که همراهی و همکاری خوبی در مسیر اگاهی بخشی به جامعه و روشنگری دارند، گفت: شمار اندکی از رسانه‌ها به دلایلی، همسو با دولت نیستند و تلاش دارند با هدف قرار دادن نماینده عالی دولت و حتی بی‌اثر نشان دادن اقدامات صورت گرفته، در جامعه موج نا امیدی ایجاد کنند که این اقدام ناامیدی را در جامعه ترویج می دهد.
عباسی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان باید در چارچوب قانون با رسانه‌های غیرمنصف که سعی در تشویش افکار عمومی و نشر اکاذیب دارند، برخورد کند.
استاندار گیلان ارتقای سواد رسانه ای را نیاز امروز جامعه رسانه و حتی مدیران خواند و افزود: در این مسیر استفاده از ظرفیت اساتید برجسته و آشنا با قانون مطبوعات یک ضرورت است.
وی باید و نباید های قانون تبلیغات در فضای مجازی را نیازمند معرفی دانست و گفت:تاثیر رسانه ها در رفتار انتخاباتی مبرهن و آشکار است،از اینرو فعالان این بخش باید با حفظ بی‌طرفی،پرهیز از نقد غیر منصفانه و تخریب شخصیت‌ها به مدیریت فضای رسانه ای بپردازند.
وی به نقش روابط عمومی ها در تنویر افکار جامعه مخاطب خود اشاره کرد و افزود: در راستای اطلاع رسانی هر چه بهتر خدمات و تلاش‌های دولت، روابط عمومی ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی که در انعکاس عملکردها دچار ضعف و ناتوانی هستند ،شناسایی و در جلسه شورای اطلاع رسانی معرفی شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد:برای مقابله با اقدامات دشمن باید مختصات فضای افکار عمومی را کامل درک کنیم تا ارتباط ما با جامعه برقرار و عملیات رسانه‌ای موفق انجام شود.
وی تصریح کرد: ادارات و نهادها جهت مشارکت جویی در انتخابات برنامه‌های اثربخش و متفاوت از سالهای گذشته را طراحی و اجرا کنند و در سربرگ اداری و مکاتبات دستگاه‌ها پیامی مبنی بر مشارکت انتخاباتی درج کنند.
وی اطلاع رسانی روند انتخابات و ارایه روزشمار برگزاری انتخابات به شیوه هنرمندانه را اقدامی لازم از سوی دستگاه‌ها و نهادها برای مخاطبان آن بخش خواند و اضافه کرد:در خصوص دسترسی بهتر اهالی رسانه به اینترنت،شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات نسبت به ارائه بسته‌های تشویقی ویژه همچون اینترنت رایگان، نیم بها برای فعالان این بخش اقدام کند.
وی اظهار کرد:فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با همکاری روابط عمومی استانداری گیلان،حوزه هنری و بسیج رسانه ،جشنواره رسانه ای را با رویکرد شور و نشاط پیش از انتخابات طراحی کنند و محتوای ارسالی در جشنواره را با نام صاحب اثر برای فضاسازی انتخابات مورد بهره‌برداری قرار دهند.
عباسی از صدا و سیما نیز خواست تا با طراحی مسابقات تلویزیونی شبانه با محوریت قانون انتخابات، نسبت به آگاهی بخشی عمومی اقدام کند و بصورت نوبتی دستگاه‌های اجرایی جوایز آن را تامین نمایند.
وی با بیان اینکه باید در فضاسازی محیطی و تدوین برنامه‌های انتخاباتی جامعه روستایی و رای اولی‌ها ویژه دیده شوند،گفت: انتخابات برای همه لایه های جامعه است و باید کام همه اقشار از شور و نشاط این جشن ملی شیرین شود.

 

منبع: روابط عومی استانداری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.