کد خبر : 21958
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

اقتصاد مقاومتی،مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهد

اقتصاد مقاومتی،مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهد
دکتر مهدی فلاح:داشتن یک برنامه مدون در زمینه کشاورزی گام نخست است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر مهدی فلاح در دیدار با جمعی از فعالان عرصه کشاورزی در کوچصفهان گفت: در حال حاضر مهمترین حوزه ای که باید روی آن تمرکز شود، حوزه اقتصادی است. همه ما میخواهیم کشورمان،استانمان و شهرمان پیشرفت کند.اگر کشوری بهترین سیستم دفاعی موشکی را داشته باشد ولی اقتصادش ضعیف باشد،روبه ضعیف شدن پیش می‌رود مثل شوروی سابق که قدرت نظامی و فضانوردی‌اش به دلیل آنکه اقتصادش ضعیف شد، فرو پاشید.
پس آنچه در کشور ما مهم است و باید به آن رسیدگی شود،حوزه اقتصادی است.
وی در خصوص راهکار اقتصادی افزود:راهکار مهم در زمینه اقتصاد،اقتصاد مقاومتی است که حضرت آقا بیش از یک دهه است که به این مطلب اشاره می‌کنند.اقتصاد مقاومتی یعنی تولید داخلی بیشتر و عدم تکیه به واردات و باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم اقتصاد مقاومتی مدیر جهادی نیاز دارد ،مدیر پشت میزنشین نمی‌خواهد.
این فعال فرهنگی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: به اذهان همگان کشاورزی بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در گیلان است.دومین تولید کننده برنج کشور گیلان است و ۳۰ درصد مردم آن به طور مستقیم با کشاورزی درگیر هستند و باید از این فرصت استفاده کرد تا استان متحول شود.
دکتر فلاح منظور از کشاورزی را کشاورزی مکانیزه دانسته و گفت: تنها راه نجات رهایی از چالش های کشاورزی در گیلان، عبور از کشاورزی سنتی است و رسیدن به کشاورزی مکانیزه است.
وی در خصوص کارهایی که باید انجام شود تا به کشاورزی مکانیزه رسید،افزود:داشتن یک برنامه مدون در زمینه کشاورزی گام نخست است. لایروبی رودخانه و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه شن از رودخانه و کار کردن روی نژادهای برنج از جمله مسایل مهم و قابل پرداختن در عرصه کشاورزی درگیلان است.
دکتر مهدی فلاح گفت: اگر کسب و کار در روستا تعطیل شود، حاشیه نشینی در شهرها زیاد می‌شود و هزینه‌های بیشتری به مدیریت شهری تحمیل می‌شود پس با داشتن برنامه مدون در کشاورزی، زمین‌ها دارای شناسنامه شده و کشاورز و خانواده آن بیمه درمانی شده و کشاورز بعد از ۳۰ سال از مزایای تامین اجتماعی با کیفیت مطلوب بهره خواهد برد و مهمتر از همه امید به زندگی پویایی در زندگی روستایی می‌آفریند.
دکتر فلاح در پایان در زمینه ظرفیت‌های اشتغال در استان گفت: گیلان به غیر از کشاورزی برنج می تواند در زمینه کرم ابریشم، پرورش ماهیان خاویاری، گردشگری و گردشگری سلامت حرف‌های زیادی داشته باشد و میتوان بر تک تک مسائل ذکر شده، با دارا بودن جوانان مستعد و فعال، سرمایه گذاری کرد.
وی در پایان افزود:استان ما دارای یک بسته کامل برای پیشرفت است،بیاییم با هم از این بسته برای پیشرفت استفاده کرده و برق امید را در مردم زنده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.