کد خبر : 21156
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

معاون بهداشتی دانشگاه خبر داد:

ارزیابی قند خون و فشار خون بیش از ۶۳۰ هزار گیلانی تاکنون انجام شده است

ارزیابی قند خون و فشار خون بیش از ۶۳۰ هزار گیلانی تاکنون انجام شده است
دکتر رضوانی: تاکنون بیش از پنج هزار و ۹۰۰ بیمار جدید مبتلا به دیابت و بیش از ده هزار و ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا در استان شناسایی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر سیدمحمود رضوانی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در تمامی مراکز بهداشتی شهرها و روستاهای استان گیلان گفت: تا پایان روز سوم دی ماه سال جاری، ۶۳۴ هزار و ۴۲۷ نفر در سطح استان، از لحاظ قند خون و فشار خون ارزیابی شده‌اند که این تعداد، ۹۸/ ۳۵ درصد جمعیت هدف استان را شامل می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به هدف اجرای پویش سلامت، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا  که از بیماری خود مطلع نیستند،افزود: از افراد ارزیابی شده تاکنون، پنج هزار و ۹۸۳ نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۱۰ هزار و ۴۱۳ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد؛ پنج هزار و ۸۹۹ نفر مشکوک به دیابت و همچنین، هفت هزار و ۱۱۹ نفر نیز مشکوک به بیماری فشار خون بالا تشخیص داده شده‌اند که برای تائید بیماری ، آنها به پزشک ارجاع داده می‌شوند تا تحت مراقبت قرار گیرند.
به گفته دکتر رضوانی، تمامی افراد بالای 18 سال به طور رایگان در پویش ملی سلامت از لحاظ قند خون و فشار خون ارزیابی می‌شوند و این طرح در تمامی مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرها و روستاهای استان در حال اجرا می‌باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.