کد خبر : 20966
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

رییس اتاق بازرگانی گیلان؛

مبادلات تجاری گیلان با شوروی سابق از قدمت ۱۷۰ساله برخوردار است

مبادلات تجاری گیلان با شوروی سابق از قدمت ۱۷۰ساله برخوردار است
رضاییان: داغستان کشور قدرتمندی است و اصلی‌ترین رکن حمل و نقل جاده‌ای در تجارت میان روسیه و ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به حضور بیش از ۱۲۰ تاجر ایرانی در آستراخان اظهار کرد: سرای تجاری ایرانیان باید تبدیل به مرکز هماهنگی شرکتهای روسی و ایرانی شود.

قاسم رضاییان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان اظهار کرد: اتاق بازرگانی موتور محرکه توسعه اقتصادی است و همه باید به مسئولیت اقتصادی خود عمل کنند تا گیلان به جایگاه خود دست یابد.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه گیلان استان معین ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران با روسیه است، به سفر اخیر هیات گیلانی به روسیه اشاره کرد و گفت: سفیر ایران در روسیه، تجار روسیه و مسئولان آستراخان تاکید داشتند که سفرها باید بیشتر شود.

رضاییان با اشاره به اینکه طی ۸ ماه اخیر اتاق بازرگانی استان تمرکز خود را روی حل مشکلات استان نظیر گمرک آستارا، پایانه مرزی و سایر موضوعات مرتبط با صادرات گذاشته بود، بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی گیلان از طریق آستراخان و ماخاچ قلعه انجام میشود و عوارضی در بنادر ما و طرف روسی وجود داشت که اگر این سفر انجام نمی‌شد همچنان این تعرفه‌ها باقی می‌ماند.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار گیلان، معاونت اقتصادی و دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: در بندر ماخاچ قلعه برای تجار گیلانی مشکلاتی ایجاد شده بود که پس از این سفر، طرف روسی با اخلالگران برخورد کرد.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه مبادلات تجاری گیلان با شوروی سابق از قدمت ۱۷۰ساله برخوردار است، یادآور شد: در دهه ۸۰ میلادی گیلان اصلی‌ترین استان در ارتباط با روسیه بود حتی پس از فروپاشی شوروی نیز گیلان در تجارت با کشورهای استقلال یافته پیشتاز بود.

رضاییان با بیان اینکه از بازار ۲۹۴ میلیاردی روسیه تنها یک درصد آن متعلق به ایران است، بیان کرد: ریشه این ناکامی درعدم هماهنگی، عدم برنامه ریزی و به کارگیری افراد غیرمتخصص است.

وی با اشاره به راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه گفت: هنوز این سرای تجاری انتظارات را برآورده نکرده است و روز گذشته نیز با رییس اتاق ایران صحبت کردم تا مدیریت سرای تجاری ایرانیان را به استان گیلان واگذار کند.

رضاییان با اشاره به حضور بیش از ۱۲۰ تاجر ایرانی در آستراخان اظهار کرد: این سرای تجاری باید تبدیل به اتاق مشترکی میان تجار ایرانی و روسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره علاقه داغستانی‌ها به ایرانیان گفت: داغستان کشور قدرتمندی است و اصلی‌ترین رکن حمل و نقل جاده‌ای در تجارت میان روسیه و ایران است و زمینه‌های مشترکی با گیلان دارد که میتواند به افزایش تجارت میان ایران و روسیه کمک کند.

رضاییان با بیان اینکه بندر ایرانی سالیانکا رتبه نخست را در بین ۱۴ بندر آستارخان داراست، تصریح کرد: سرای تجاری ایرانیان باید تبدیل به مرکز هماهنگی شرکتهای روسی و ایرانی شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.