کد خبر : 20706
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۰۷

استاندار گیلان در گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری:

فعالیت اثرگذار بنادر انزلی،کاسپین، آستارا و چمخاله

فعالیت اثرگذار بنادر انزلی،کاسپین، آستارا و چمخاله
عباسی:بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور حرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به فعالیت جدی اثرگذار و جدی بنادر انزلی،کاسپین، آستارا و چمخاله در این استان، گفت: بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند.
اسدالله عباسی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،محمدرضا رضایی کوچی؛رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: در استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و در بخش اقتصاد دریامحور با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری استان گیلان تلاش خواهد کرد تا از تمامی ظرفیت‌های دریایی در بخش‌های مختلف استفاده کند.
وی افزود: در تلاش هستیم سهم استان گیلان در تولید ناخالص داخلی در برش استانی افزایش یابد و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ در این راستا از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه کشتی‌سازی و حوزه ریلی ورود کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در چهار بندر انزلی،کاسپین، آستارا و چمخاله به صورت جدی و اثرگذار دنبال می‌شود،بیان کرد: قصد داریم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور استفاده کنیم.
عباسی ادامه داد: حمل و نقل دریایی با توجه به ارزان بودن،مزیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدوار هستیم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند ارزشمند سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.