کد خبر : 20522
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۸

به مناسبت هفته پژوهش انجام شد:

حفاظت از محيط زيست وظيفه‌ای انساني براي همه اقشار جامعه است

حفاظت از محيط زيست وظيفه‌ای انساني براي همه اقشار جامعه است
همزمان با هفته پژوهش ، دانش‌آموزان دبیرستان نمونه مردمی دخترانه اردشیری رشت نمایشگاهی از دست ساخته های تهیه شده از مواد دورریختنی برپا نمود.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
دانش‌آموزان دبیرستان نمونه مردمی دخترانه اردشیری رشت نمایشگاه پژوهشی و محیط زیستی برپا و نشان دادند که می‌توان از موارد دورریز، وسایل قابل استفاده ساخت و بدین ترتیب به کاهش حجم زباله‌ها و حفاظت محیط زیست نیز کمک کرد.
حمزه عشوری در جریان بازدید از این نمایشگاه ابتکاری، به دانش‌آموزان گفت: محيط زيست به عنوان ميراث گرانبها و باارزش براي همگان دارای اهميت است و حفاظت از اين میراث گرانقدر نياز به فرهنگ‌سازي و اجراي برنامه‌هاي متنوع برای آشنايي آحاد گوناگون جامعه به ويژه كودكان، نوجوانان و جوانان دارد تا در آينده با هویتمند کردن آنها شاهد حفاظت از اين سرمايه ارزشمند خدادادي باشيم.
وی افزود:شما دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه نمونه مردمی اردشیری رشت براي اينكه ثابت كنید دوستدار طبيعت هستید به خوبی از مواد زائد و دورریختني مخرب محيط زيست دست‌ساخته‌هايي، ارائه کردید كه علاوه بر زيبايي،موجب استفاده بهينه از مواد دورریختنی نيز شده است.
مدیر این دبیرستان هم به بازدیدکنندگان توضیح داد که در اين نمايشگاه ۵۰۰ اثر از قبيل ساخت انواع كاردستي‌هاي زيبا و جذاب، لوازم تزیيناتی منزل،چراغ خواب، گلدانهاي مختلف، خانه‌هاي چوبي، صندلي، باكس و انواع سبد به معرض نمايش قرار داده شده است.
احسانبخش افزود: همچنين در اين نمايشگاه آثاری از هنرمندی دانش‌آموزان در زمینه نقاشي، نقشه‌ديواري،عكس،پاورپوينت، مقاله و شعر ،خلاقیت، حفظ تنوع زیستی، تغییرات اقلیمی .گرمایش کره زمین،موضوعات حفاظت از محيط زيست نيز به نمايش گذاشته شد.
مسئول برگزاري اين نمايشگاه حفاظت از محيط زيست را وظيفه‌ای انساني براي قشرهای مختلف جامعه دانست و گفت: اجراي برنامه‌هاي اينچنيني مي‌تواند نقشی مهم در فرهنگسازي و حفاظت از اين سرمایه‌ها به عنوان باارزشترين و اساسي‌ترين ‌ملزومات زندگي بشر داشته باشد.
گفتنی است در این برنامه بازدید عباس عاشوری رئیس اداره حفاظت و احیای تالابها و علی اصغر روشنی رییس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و پایه‌گذار معاونت آموزش پرورش ناحیه ۲ رشت هم حضور داشتند.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاطت محیط زیست استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.