کد خبر : 20178
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

نبود پرواز داخلی بین رشت و آستاراخان نقطه ضعف است

نبود پرواز داخلی بین رشت و آستاراخان نقطه ضعف است
قاسم رضائیان:کشور ایران و کشور روسیه هر دو کشوری هستند که مورد غضب و تحریم استکبار جهانی قرار گرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

قاسم رضائیان در دیدار با تجار ایرانی و روسی در سرای ایرانیان در آستارخان گفت:آن چیزی که هست خیلی به هم نزدیک هستیم و این سابقا بر می‌گردد به حدود 400 سال قبل ،تجار و بازرگانان ایرانی حضور خوبی هم دارند، انتظارم از سرای تجاری و حضور سرای تجاری این است که تعداد تجار ما نباید اینقدر کم باشد.پیامم به تمام عزیزان تجار که شرف حضور دارند و آنهایی که ندارند این است که ،سرای تجاری به همه شما تعلق دارد.اتاق بازرگانی گیلان در خدمت شما است.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان افزود:ما مقدمات را پشت سر گذاشتیم و دیگر فرصتی نیست که وقت برای تعارفات بگذاریم. همین الان از برنامه ده ساله خیلی عقب هستیم.تجار عزیز، دوستان عزیز، کشور ایران و کشور روسیه هر دو کشوری هستند که مورد غضب و تحریم استکبار جهانی قرار گرفته است،بنابراین همه باید باهم کمک کنیم و عملیاتی برخور بشود .دوستان مستحضر هستند که سهم ما ایران از این بازار 290 میلیاردی تقریبا 1.1 درصد است و این واقعا راضی کننده نیست و باید بپذیریم ما در بحث اقتصاد با کشور روسیه تقریبا شکست خوردیم.وقتی بپذیریم که خوب عمل نکردیم به هر حال باید وارد مرحله جدیدی بشویم که از حرف خارج بشویم و توسعه عملیاتی همانطور که مقام عالی استان و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم جمهور روسیه ،نظرشان این است که بحث ارتباط اقتصادی ما به روز شود و بتوانیم حداقل به پای کشور ترکیه برسیم.
رضائیان ادامه داد:یکی از نقاط ضعف امروز بین آستاراخان و گیلان وجود دارد و آن نبود پرواز داخلی بین رشت و آستاراخان است.من مدت 15 سال در اتاق بازرگانی  گیلان بودم و با اتاق بازرگانی بیگانه نیستم.من انتظارم از تجار ایرانی که در آستاراخان حضور دارند، تفکرشان این نباشد که فقط به سمت ایران واردات داشته باشند. این مبحث پرواز دیشب در نشست رسمی هیات عالی به تصویب استاندار رسید که بحث پرواز را جدی بگیریم و دوباره راه اندازی کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان افزود:ما دست نیاز دراز می‌کنیم به سوی دوستان تجار،آنهایی که توانمند هستند و من آنها را می‌شناسم .دوستان اینجا خیلی توانمند هستند و ارتباط خودشان را با گیلان و اتاق بازرگانی بیشتر کنند که ما بتوانیم این را جدی بگیریم نتنها در حوزه تجارت بلکه در حوزه گردشگری سلامت اکثر کشورهای دنیا برای گردشگری سلامت به ایران می‌آیند.این را دوستان تجار ما باید مدیریت کنند .آشنایی یک سازمان باعث موفقیت هم خواهد شد.
وی ادامه داد:اتاق بازرگانی گیلان تا دو ماه آینده ساختمان جدیدش آماده می‌شود و با حضور و کمک شما دوستان افتتاح می‌شودو ما در قالب کمیسیون‌های مختلف مثل کشاورزی بعنوان قطب گیلان و چه کمسیون صنعتی که خیلی در آن موفق هستیم در قالب کمیسیون صادرات با وجود ماشین سازی امیدی که در بحث صادرات افراد قدرتمند در صادرات عضو این کمیسیون هستند، میتوان به کشورهای اروپایی صادرات داشته باشیم.
فعالان در بحث حمل و نقل و گردشگری صنایع دستی و صنایع غذایی در اتاق بازرگانی بسیار فعال شدند و یکی از اهداف بنده این است که سرای تجاری را تبدیل به اتاق بازرگانی واقعی گیلان بشود. من با اتاق بازرگانی ایران صحبت کردم ظرف یک هفته تا ده روز مشخص می‌شود.
قاسم رضائیان در پایان گفت:انشاالله بتوانیم کاری که دوستان در اتاق بازرگانی به آن نیاز دارند، بتوانیم در این سرای تجاری عملیاتی بکنیم. ما برنامه ریزی خواهیم کرد که این کمیسیون‌هایی که در اتاق بازرگانی گیلان تشکیل شده در اینجا نیز تشکیل شود.

 

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.