کد خبر : 20054
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان:

۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند

۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند
کلانتری: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان از برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با تالاب انزلی برای دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کوثر خبر داد.
الهه کلانتری با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که آموزش به کودکان و نوجوانان به منظور گسترش و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، این اداره فعالیت‌های آموزشی خود را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تالاب‌ها و همچنین راهکارهای کمک به حفظ آنها برگزار می‌کند.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهرستان و دبستان هیت امنایی دخترانه کوثر کلاس آموزشی آشنایی با محیط زیست و تالاب انزلی برگزار شد.
در این کلاس آموزشی برای دانش‌آموزان پایه ششم درباره تنوع زیستی تالاب انزلی و اهمیت آن در زنجیره غذایی،مخاطرات تالاب انزلی، پدیده مهاجرت پرندگان، نقش تالاب‌ها در اقلیم منطقه و بهبود وضعیت آب و هوایی و ضرورت حفظ تالاب‌ها مطالبی ارایه شد.
در این بازدید علمی،پرنده نگری،شناخت گیاهان حاشیه تالاب با استفاده دوربین‌های چشمی،تلسکوب و میکروسکوپ‌های دانش آموزی از جمله فعالیت‌های آموزشی این رویداد آموزشی بود.
کلانتری گفت: پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا هستند و تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب‌های امیر کلایه،پارک ملی بوجاق و تالاب بین‌المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان تعداد پرندگان را به خود اختصاص می‌دهند.
وی در پایان گفت: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده‌نگری سلکه صومعه سرا به محلی برای فراگیری آموزش‌های تجربه محور زیست محیطی با اقبال دانش آموزان و علاقمندان به طبیعت زیبای تالاب انزلی و حیات وحش آن روبه‌رو شده است.

 

منبع:روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.