کد خبر : 20023
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:طرح هادی منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:طرح هادی منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می‌شود
دائمی:روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادانی نظیر خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

مهندس حامد دائمی در جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستاهای استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های بشر از گذشته تا کنون روستاها بوده است،گفت: طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها به شمار می‌رود. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستانشینان است، افزود: تهیه و اجرای طرح هادی به عنوان سند توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.
مهندس دائمی با تاکید بر اینکه روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادانی نظیر خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی برخوردار هستند، ادامه داد:بافت‌های قدیمی روستاها متناسب با شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه‌های مختلف با زندگی امروزی هماهنگی لازم را ندارد و حداقل لازم است اصلاحاتی در آن به وجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را با حداقل کیفیت فراهم کند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اضافه کرد: تهیه طرح هادی و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی روستاییان در بلند مدت مؤثر است و منجر به ترویج پروژه‌های عمرانی و رونق سرمایه گذاری در روستاها می‌شود.
دائمی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در سال جاری با اقدام جهادی به منظور توسعه روز افزون روستاهای این استان ۱۱۰ طرح هادی روستایی در حال بازنگری و ۷ طرح هادی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دست تهیه دارد.
در اين جلسه، طرح هادي روستاهاي گل افزان (شهرستان فومن) سفید دارین، کرف محله و ورکوره ( شهرستان املش) لوخ ( شهرستان آستانه اشرفیه) فشتال (شهرستان سیاهکل) و درسنک (شهرستان رودسر) بررسی و تصویب شد.

منبع:روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.