کد خبر : 20027
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

استاندار گیلان در سفر به روسیه: گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است

استاندار گیلان در سفر به روسیه: گیلان شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است
استاندار گیلان:روس‌ها به ویژه منطقه اتوکیای شمالی مشتاق سفر به ایران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

اسدالله عباسی در سفر به روسیه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های گردشگری استان‌ها و جمهوری‌های این کشور به اشتراکات فرهنگی ایران و روسیه اشاره و گفت: اشتراکات فرهنگی بسیاری میان ایران و به ویژه گیلان با استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی وجود دارد.
وی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال به جنوب در گسترش روابط ایران با روسیه افزود: خط ریلی رشت _ کاسپین _ آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.
استاندار گیلان با اشاره به استقبال کم‌نظیر طرف روسی در برقراری روابط با ایران از طریق این استان بیان کرد: استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی در بُعد فرهنگی بسیار نزدیک با گیلان هستند و این مهم، عاملی برای رقبت آنان به گسترش روابط ایران و گیلان به شمار می‌آید.
وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت های تجاری و اقتصادی،تصریح کرد: باید زیرساخت‌های تجارت در بخش های شیلاتی، کشاورزی و دامداری با کشورهای حاشیه خزر فراهم شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه روس‌ها به ویژه منطقه اتوکیای شمالی مشتاق سفر به ایران هستند،گفت: با افتتاح خط ریلی رشت _ کاسپین _  آستارا  زمینه‌های سفرهای دو طرفه ایران و روسیه تقویت می شود.
گفتنی است؛ تیم اقتصادی گیلان در ادامه سفر به روسیه بعد از مسکو به آستاراخان و جمهوری داغستان سفر می‌کنند.
استاندار گیلان و تیم همراه به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه‌آهن رشت_ آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کرده اند.
از دیگر برنامه‌های سفر هیئت اعزامی اقتصادی و سیاسی گیلان به کشور روسیه ،رایزنی با مسئولان مربوطه در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری و مسائل مربوط به حمل‌ونقل دریایی، زمینی و ریلی استان‌ است.
استاندار گیلان به همراه هیئت اقتصادی اعزامی از گیلان‌ در دیدار با تجار گیلانی و روسی به دنبال رفع محدودیت‌ها و مشکلات گمرکی و همچنین ایجاد شرایطی به منظور تسهیل در توسعه محصولات کشاورزی است تا تجار با هدف‌گذاری منطقی بتوانند محصولات و تولیدات خود را با هزینه کم، بسته‌بندی مناسب و قابل رقابت در بازارهای جهانی و‌ روسیه عرضه کنند.

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.