کد خبر : 20250
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۱۵

در سفر به روسیه مطرح شد:

شنیدن صدای سوت کشتي‌هاي صادرات گیلان به روسيه

شنیدن صدای سوت کشتي‌هاي صادرات گیلان به روسيه
شرکت کشتی‌رانی خزر با افزایش ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینرهای یخچال‌دار دارد، می‌تواند در حوزه کشاورزي به رونق اقتصادی کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان همراه با استاندار اين استان، سرکنسول ایران در آستراخان روسيه و معاون استاندار جمهوري آستراخان روسیه از سرای تجاری ایرانیان، يکي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي اقتصادي ايرانيان در جمهوري آستراخان روسیه بازديد کرد.
صالح محمدي در حاشيه اين برنامه گفت: در بازديد از سراي تجاري ايرانيان توانمندی شرکت‌های تولیدی به ویژه در زمینه‌ صنایع غذایی و صنایع مرتبط با  تولیدات بخش کشاورزی مانند برنج، انواع کنسروها و رب گوجه فرنگی مورد توجه قرار گرفت و اعلام آمادگي براي عقد قرارداد و استفاده از ظرفيت‌هاي عرضه محصولات توليد شده در کارخانجات صنایع غذایی استان گیلان نيز عنوان شد.
وي با اشاره به بيان نقطه نظرات در حوزه‌های مختلف از سوي تجار و معاون استاندار آستراخان، افزود: با جمع‌بندي ديدارها، سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان جهت تقویت بازار فروش، آمادگی ارسال انواع محصولات فعالین تجاری بخش کشاورزی را به جمهوری آستراخان و سایر نقاط روسیه دارد.
محمدي با اشاره به بخش مهم تامین زیرساخت‌ها و پایانه‌های دریایی خاطرنشان کرد: شرکت کشتی‌رانی خزر در منطقه آزاد انزلي با افزایش ظرفیت ناوگان کشتی‌ها و به ویژه در محصولاتی مانند مرکبات و کیوی که نياز به کانتینرهای یخچال‌دار دارد، می‌تواند در حوزه کشاورزي به رونق اقتصادی کمک کند و تجار می‌توانند براي اين بازار مطمئن از اکنون برنامه‌ریزی داشته باشند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان يکي از شروط لازم براي تقويت روابط تجاري با آستراخان را تقويت بیش از پیش زیرساخت‌ها دانست و گفت: یکی از اهداف سفر استاندار گيلان و هیئت همراه در اين سفر رفع موانع موجود بر سر راه مسائل ترانزیتی کالا و ارسال کالا از استان گیلان به جمهوری آستراخان و سایر نقاط کشور روسیه بوده و به نظر مي‌رسد اين سفر دستاوردهاي خوبي به همراه داشته باشد.

منبع: روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.