کد خبر : 19734
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

رئیس فاوا بنادر و دریانوردی استان گیلان:آغاز پیاده سازی ISMS در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان

رئیس فاوا بنادر و دریانوردی استان گیلان:آغاز پیاده سازی ISMS در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان
تقدیر مرکز مدیریت راهبردی افتا استان گیلان از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
محمدعلی محسن‌پور گفت: در راستای اجرای طرح امن‌سازی زیر ساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری و ارتقای سطح امنیت اطلاعات و ارتباطات، این اداره کل از تاریخ چهارم آذر ماه نسبت به پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS ISO ۲۷۰۰۱:۲۰۲۲) اقدام کرد.
رئیس اداره فاوا اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برخی از ویژگی‌های سیستم مدیریت امنیت اطلاعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، خاطرنشان کرد: ارائه برنامه و پاسخ‌گویی سریع در هنگام شناسایی یک نقض امنیتی،حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی، شناسایی خطراتی که دارایی‌های اطلاعاتی سازمان با آن‌ها روبرو بوده و تعیین افرادی که وظایف مشخصی در ارتباط با تامین امنیت اطلاعات بر عهده دارند،از جمله ویژگی‌های این سیستم است.
وی تصریح کرد: Information Security Management System یا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، مجموعه‌ای از خط‌مشی‌ها و رویه‌های امنیتی و شبکه‌ای به منظور مدیریت سازمان‌‌ و داده‌های حساس سازمانی و به دنبال به حداقل رساندن ریسک و تضمین تداوم فعالیت‌های کسب و کار با محدود کردن میزان ‌تاثیرگذاری نقض‌های امنیتی است.
محسن‌پور با اشاره به تقدیر مرکز مدیریت راهبردی افتا استان از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، عنوان کرد: این مرکز در راستای پیاده‌سازی سیستم مذکور در اداره کل و تولید مستندات کاربردی تقدیر بعمل آورد.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.