کد خبر : 19509
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۵۳

آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گیلان

آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گیلان
رمضانی: سهم گیلان غرس ۸ میلیون نهال در سال است که بخشی از آن در مدارس،اردوگاه‌های دانش آموزی،کانون‌های فرهنگی و هنرستان‌ها غرس خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
محمدحسین رمضانی در مراسم نمادین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال (هر ایرانی ۳ نهال ) که در دبیرستان شهید بهشتی ناحیه دو رشت برگزار شد،گفت: زمین ودیعه ای است که از گذشتگان به ما رسیده است و  برای حفظ این سرمایه مادی و معنوی وظیفه داریم با کاشت نهال محیط سالم را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.
وی با اشاره به توسعه کارخانه ها و افزایش آلایندگی‌ها خاطرنشان کرد:با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال و فرهنگ سازی این ایده در مدارس و واحدهای آموزشی می توانیم به ارتقای سرانه هوای پاک در جامعه امیدوار باشیم.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان نیز در این برنامه با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و تولید گازهای گلخانه ای در اقصی نقاط جهان اظهار داشت:توسعه پایدار در گرو فرهنگ سازی است و آموزش دانش آموزان در حفظ منابع طبیعی مهم ترین و ماناترین شکل حفظ محیط زیست است.
مازیار رضوی افزود:با حضور مدیران در مدارس به دنبال نهادینه کردن غرس نهال در کشور هستیم چرا که دانش آموزان وارثان کشور و آینده سازان جامعه هستند.
استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

منبع:اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.