کد خبر : 19390
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۱۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:سیاست‌های ابلاغی توسط مقام‌معظم‌رهبری موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی در بخش دریا می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:سیاست‌های ابلاغی توسط مقام‌معظم‌رهبری موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی در بخش دریا می‌شود
یونسی: با اجرای هر چه زودتر این سیاست‌ها شاهد توسعه و شکوفایی اقتصادی در بخش دریا خواهیم بود.

به گزارش پویشگران گیل:
حسین یونسی در نشست هم‌اندیشی قضات استان‌های ساحلی شمال کشور در راستای مسائل تخصصی دریایی و بندری، گفت: چهار شیوه حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی تعریف شده که شامل حمل و نقل دریایی،هوایی، جاده ای و ریلی است.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی متولي حمل و نقل دریایی در کشور است،افزود: در دنیا حدود ۸۰ درصد از کالاها از طریق دریا حمل می‌شود که این میزان در کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود دریا در شمال و جنوب کشور، بیش از ۸۵ درصد است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی بوده، خاطرنشان کرد: وجود این میزان نوار ساحلی دارای پتانسیل خوبی به منظور بهره‌برداری در راستای توسعه کشور است.
یونسی با اشاره به سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: نقشه راه یکپارچه در بخش اقتصاد دریامحور برای کشور مشخص شده است.
وی ادامه داد:سیاست‌های ابلاغی قطعاً همه جنبه‌ها را همچون بهره گیری از دریا، استفاده از منابع موجود در دریا،شیلات و آبزیان، گردشگری دریایی و همه فعالیت‌هایی که به نحوی می‌توان گفت در بنادر، سواحل، جزایر، دریاها و اقیانوس‌ها انجام می‌شود را در بر می گیرد.
یونسی با تاکید بر اینکه سیاست های ابلاغی مقام‌معظم رهبری در توسعه دریامحور بسیار حائز اهمیت است،گفت: امیدواریم با اجرای هر چه زودتر این سیاست‌ها شاهد توسعه و شکوفایی اقتصادی در بخش دریا باشیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مبحث توسعه ترانزیت در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم با الهام‌گیری از این سیاست‌ها،بحث کریدور شمال جنوب را پررنگ‌تر کنیم زیرا به گفته کارشناسان، ترانزیت به اندازه منابع نفت می‌تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای سه بندر تجاری فعال و یک بندر گردشگری در دست ساخت است، تاکید کرد: بندر انزلی به عنوان یکی از پرسابقه ترین بنادر کشور به همراه بنادر کاسپین و آستارا سه بندر تجاری استان گیلان را تشکیل می دهند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت بنادر استان گیلان بیش از ۱۵ میلیون تن است، تاکید کرد:در بندر انزلی ۱۷ پست اسکله داریم که هیچ بندری در شمال کشور این تعداد اسکله را ندارد.
یونسی با تاکید بر اینکه در سال جاری بیشترین تجارت را با کشور روسیه داریم،گفت: قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی،یادآور شد:روزانه شاهد حضور حداقل ۸ تا ۱۰ فروند کشتی در این بندر هستیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری موجب یکپارچه‌سازی فرآیندها خواهد شد، عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در راستای تحقق رویکرد جدید گام برداریم.

منبع:روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.