کد خبر : 8649
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

ارسال پیامک جعلی ثنا یکی از شگردهای مجرمان سایبری

ارسال پیامک جعلی ثنا یکی از شگردهای مجرمان سایبری
زمانی که بر روی لینک در پیامک کلیک کرده یک بدافزار در گوشی افراد نصب شده و صدها پیامک از شماره موبایل وی برای شماره‌های ناشناس ارسال و ناخواسته در حلقه کلاهبرداری سودجویان قرار خواهد گرفت.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اينكه ارسال پیامک جعلی ثنا یکی از شگردهای مجرمان سایبری است گفت: با وجود تاکیدات مكرر پلیس در خصوص پیامک‌های جعلی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از شهروندان در دام اینگونه پیامک‌ها می‌افتند.
سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” در گفت‌وگویی با بيان اينكه در روش کلاهبرداری از طريق ارسال پیامک جعلی، فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی، پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت و نظير آن در سامانه ثنا را که در نهایت به یک لینک پرداخت بر خط منتهی می‌شود برای شهروندان ارسال می‌کند اظهار داشت: از آنجایی‌ که بعضي از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان‌ شده نیز بسیار ناچیز است روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.
وی با اشاره به اينكه لینک معرفی‌ شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است افزود: زمانی که بر روی لینک در پیامک کلیک کرده یک بدافزار در گوشی افراد نصب شده و صدها پیامک از شماره موبایل وی برای شماره‌های ناشناس ارسال و ناخواسته در حلقه کلاهبرداری سودجویان قرار خواهد گرفت.
رئيس پليس فتا استان گيلان تصريح كرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک می‌باشد و چنانچه شهروندان پیام‌هایی تحت نام ثنا (سامانه ثبت‌نام الکترونیک قضائی) دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هر چند کم درخواست شده بود، آن‌ پیام جعلی است.
این مقام انتظامي با اشاره به اينكه ارسال پیامک جعلی ثنا یکی از شگردهای مجرمان سایبری است اذعان داشت:با وجود تاکیدات مكرر پلیس در خصوص پیامک‌های جعلی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از شهروندان در دام اینگونه پیامک‌ها می‌افتند.
سرهنگ نقی‌مهر بيان داشت: در فرآیند سامانه ابلاغ الکترونیک و اطلاع‌رسانی‌های قضائی کلیه درگاه‌های دسترسی به سامانه‌های رسمی قوه قضائیه صرفا از طریق پایگاه adliran.ir در اختیار ذینفعان دستگاه قضائی قرار می‌گیرد و با سرشماره پیامکی adliran است.
وي در پايان از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضاي مجازي می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.