کد خبر : 19310
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

استاندار گیلان:دلایل فاصله گرفتن از هویت ملی و ریشه‌های اصیل اخلاقی باید در دانشگاه‌ها بررسی شود

استاندار گیلان:دلایل فاصله گرفتن از هویت ملی و ریشه‌های اصیل اخلاقی باید در دانشگاه‌ها بررسی شود
اسدالله عباسی:هویت ایرانی- اسلامی از غنای تاریخی، تمدنی و معنوی بالایی برخوردار است.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر اسدالله عباسی در همایش ملی”چشم‌انداز هویت در ایران عصر جدید؛ چالش‌ها و راهبردها” در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه آراستگی و انسجام عنصر فرهنگی، اجتماعی ایرانی همیشه برجسته بوده و هست، اظهار کرد: از اینرو تمام اقوامی که در گذشته به کشورمان تهاجم کردند به نحوی محو و مغلوب فرهنگ غنی و تمدن ایران اعم از آداب، فرهنگ و زبان شدند و نتوانستند در ایرانی و هویت ایرانی – اسلامی تاثیر بگذارند.
وی با بیان اینکه ایرانیان هویت شان را در حوزه‌های مختلف حفظ کرده و بر آن پایبند هستند، اضافه کرد: ایرانیان با دریافت اسلام خالص و ناب ضمن مسلمان شدن، هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ و قوت بخشیدند که این مهم بهترین جلوه از آفرینش خداوند است که بتوان بر اساس اصالت و هویت تاریخی خود، رنگ خدایی و الهی بگیریم.
استاندار گیلان با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سال جاری گفت: ایشان در این مراسم فرمودند که انقلاب اسلامی، استبداد را به آزادی، بی‌هویتی روزافزون این ملت را به هویت ملی و به اعتماد به نفس بدل کرد، دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی به جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در موضوع هویت ملی و ایرانی – اسلامی توجه کنند.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از گذشته تاکنون افزود: علم نجوم، پزشکی و سایر علوم از ایران به سایر کشورها رسوخ کرد، در عین این توانمندی‌ها، موارد مثبت علم امروز دنیا را نیز بر اساس استعدادها و ظرفیت های خود می‌پذیریم.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در این ارتباط آنچه که مهم است آنکه نباید تحت تاثیر عوامل فرهنگی بیگانه قرار گیریم.
وی با بیان اینکه توجه و اهمیت هویت ایرانی – اسلامی در اسناد بالادستی، قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های توسعه ای سندچشم انداز کاملا مشهود است، اضافه کرد: دلایل فاصله گرفتن از هویت ملی و ریشه‌های اصیل اخلاقی ایرانیان باید در دانشگاه‌ها بررسی و تحلیل شود و این مهم باید به عنوان مقالات پژوهشی در دستور کار قرار گیرد.
عباسی در ادامه با اشاره به ایستادگی ایران در برابر هجمه‌های دشمنان بیان داشت: مایه مباهات است که با وجود تمامی هجمه ها، شبیه خون های فرهنگی و تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی، همچنان محکم ایستاده‌ایم.
همایش ملی ” چشم‌انداز هویت در ایران عصر جدید؛ چالش‌ها و راهبردها “روز چهارشنبه در تالار حکمت دانشگاه گیلان گشایش یافت.
مبانی نظری و مفهومی بین رشته‌ای هویت، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش‌های تجربی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی در زمینه هویت، شناسایی چالش‌ها و مسائل هویت ملی در ابعاد منطقه‌ای، قومی، جهانی و اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ابعاد، مختصات، چالش‌ها و راهبردهای روانشناختی هویت در ایران و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در زمینه هویت ملی – ارزیابی قوانین و برنامه‌های توسعه ای از جمله اهداف و محورهای این همایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.